الیزه: اروپا برای حفظ منافع شرکت‌های خود در ایران تلاش می‌کند

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد اروپایی‌ها همه تلاش خود را می‌کنند تا منافع شرکت‌های خود را در ایران حفظ کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دفتر ریاست جمهوری فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد اروپایی‌ها «با رایزنی با دولت آمریکا در سطح اتحادیه اروپا همه تلاش خود را می‌کنند تا منافع شرکت‌های خود را در ایران حفظ کنند.»

الیزه اعلام کرد «دولت آمریکا اعلام کرده است در نظر دارد-در یک دوره متغیر از ۹۰ تا ۱۸۰ روز- به طور تدریجی تحریم‌ها را باز گرداند. ما در ارتباط با شرکت‌های خود همه تلاشمان را می‌کنیم تا از منافع این شرکت‌ها دفاع و محافظت کنیم و پیامد‌های الهام‌بخش این توافق را حفظ کنیم. ما به دلایل سیاسی، عملی و حقوقی با آمریکا در سطح اتحادیه اروپا وارد گفتگو می‌شویم.» 

الیزه خاطرنشان کرد در حال حاضر نحوه عملی اجرای تحریم‌هایی که آمریکا در نظر دارد برقرار کند «خیلی مشخص نیست.»

این منبع اعلام کرد «این تحریم‌ها موضوع گفتگو‌های بسیار فشرده با دولت آمریکا خواهد بود و ما از منافع شرکت‌های اروپایی دفاع خواهیم کرد.»

مشاوران امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کردند «شرکت‌ها نیز می‌گویند به زمان نیاز دارند تا بدانند این تدابیر چگونه اجرا خواهد شد و در آینده نیاز به مذاکره دارند.»

آن‌ها به ویژه در پاسخ به پرسشی درباره آینده فروش ایرباس به ایران اعلام کردند پیش از اعلام تصمیم ترامپ، اوضاع شروع به هم‌ریختگی کرده است. از یک طرف قرارداد‌ها و از طرف دیگر تصمیمات آمریکا. ما برای گفتگو با اتحادیه اروپا، آمریکا و شرکت‌ها به کمی زمان نیاز داریم.»

این مشاوران هشدار دادند «شرکت‌ها همچنین می‌گویند برای رهایی از تحریم‌های آمریکا، مشکل فقط به تبدیل پول و برای مثال تجارت با یورو به جای دلار محدود نمی‌شود.»

آن‌ها بدون اشاره به جبهه گیری در برابر آمریکا اعلام کردند «روس‌ها و چینی‌ها پیش از این گفته‌اند در توافق می‌مانند بنابراین برای باقی ماندن در توافق بین پنج امضاکننده دیگر همگرایی وجود دارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار