جایگاه علمى ایران در درمان سرطان پستان/ دردسر جدی قیمت بالای دارو‌های جدید براى مبتلایان به سرطان

دبیر علمی همایش علمی سالیانه تازه‌های سرطان پستان درمان‌های جدید و گران دارویی سرطان با وضعیت اقتصادی کشور‌های در حال توسعه سازگاری ندارد.

////به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نعمت الله رستمی آنکولوژیست و دبیر علمی همایش علمی سالیانه تازه‌های سرطان پستان صبح امروز در مراسم تازه‌های سرطان پستان که در بیمارستان شهید مدرس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات بیماران مبتلا به سرطان پستان دسترسی به درمان‌های جدید این بیماری است که بیماران و متخصصان درمان این سرطان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

وی ادامه داد: درمان‌های جدید دارویی سرطان اغلب گران هستند و هزینه‌های جدید با وضعیت اقتصادی کشور‌های در حال توسعه سازگاری ندارد.

رستمی با اشاره به اینکه بیمه‌های درمانی و دولت امکان پوشش دارو‌های گران قیمت را ندارند، افزود: عرضه دارو‌های سرطان با قیمت‌های بالا نمی‌تواند مشکلی از مشکلات جامعه حل کند و بهتر است جایگاه درمان های جدید بالاخص داروهایی که طی 3 الی 4 سال گذشته وارد شده اند با توجه به وضعیت اقتصادی کشور ، شیوع بیماری و هزینه اثر بخشی مشخص شود که بدون شک به بیماران کمک بزرگی خواهد کرد.

جایگاه مناسب ایران در درمان سرطان پستان

رستمی با اشاره به اینکه جایگاه ایران نسبت به کشور‌هایی که منابع مالی و تحقیقاتی خوبی دارند قابل مقایسه نیست، ادامه داد: علی رغم تلاش های زیاد در طی سالیان گذشته برنامه بیماریابی مدونی در خانم های سن استعداد به این سرطان را نداریم که امیدواریم با ارائه برنامه هایی در این زمینه از مشکلات بکاهیم.

رستمی یادآور شد: در بحث غربالگری و بیماریابی زنان در سنین مستعد به سرطان باید تلاش های بیشتری صورت گیرد و برگزاری این گونه همایش‌ها سبب به روز شدن اطلاعات پزشکان در حوزه درمان های های جراحی، درمان های دارویی و رادیوتراپی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار