نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی؛

تجمع علما، طلاب ، دانشجویان و استادان دانشگاههای آذربایجان شرقی

تجمع علما، طلاب ، دانشجویان و استادان دانشگاههای آذربایجان شرقی در محکومیت اقدامات خباثت آمیز آمریکا علیه کشورمان امروز برگزار شد.

تجمع علما، طلاب ، دانشجویان و استادان دانشگاههای آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه  آذربایجان شرقی ،در تجمع علما و روحانیان استان گفت: خروج آمریکا از برجام نشان داد منطق رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال های اخیر بر مبنای اقتصادی از دلایل مستحکمی برخوردار بوده و امروز نتیجه آن را به خوبی می بینیم.


وی افزود : این موضوع نشان می دهد رهبر انقلاب با درک هوشمندانه ، طراحی دنیای غرب را در وابسته کردن اقتصاد ایران به خارج مرزها و شکل گیری اقتصاد واردات محور به خوبی شناخته و نسخه لازم را در همان الزامات اقتصاد مقاومتی بیان فرمودند.


وی گفت : امروز باید به درس ها و عبرت های خروج آمریکا از برجام توجه کنیم و یکی از این عبرت ها این است که دشمنان اسلام هیچ وقت قابل اعتماد نیستند و اعتماد به آمریکا از همان ابتدا اشتباه بوده است.


امام جمعه تبریز تصمیم گیری در مورد ادامه برجام یا ادامه ندادن آن را موضوع ملی دانست و گفت: باید از موضع قاطع و مقتدرانه با دشمن خارجی به ویژه آمریکا برخورد کنیم.


وی خاطرنشان کرد : امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار دارد و نباید در تحلیل ها از سایه جنگ و تهدید نظامی سخن گفت چرا که دشمن می خواهد با تهدیدات خود مردم کشور را به سمتی سوق دهند که بپذیرند خروج از برجام به معنای بستر سازی برای جنگ است در حالی که اصلا و ابدا خروج از برجام به معنای بستر سازی برای جنگ نیست.


وی ادامه داد : آمریکا از برخورد سخت و جنگ نظامی با ایران ناتوان است و تلاش می کند از طریق تضعیف اقتصاد ایران به اهداف خود برسد.


امام جمعه تبریز تضعیف بنیه دفاعی جمهوری اسلامی را توطئه جدید دشمنان دانست و تصریح کرد : یکی از ابزارهای غرب برای مقابله با ایران تضعیف بنیه دفاعی جمهوری اسلامی ایران است و ما نباید در این رابطه کوتاهی کنیم و نباید طرح مذاکره در مورد موشک های ایران و بازدید از مراکز نظامی را بپذیریم.


حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد : :آمریکایی ها و اروپایی ها می خواهند پس از خلع سلاح کشورمان به راحتی به ایران حمله کنند و این موضوع همان نسخه ای که برای کشورهای لیبی و عراق انجام دادند و قصد دارند برای جمهوری اسلامی ایران هم چنین کاری بکنند.


نماینده ولی فقیه در استان بر تقویت بیش از پیش توان دفاعی و موشکی کشور تاکید کرد.


استاندار آذربايجان شرقي هم در همایش طلایه داران تبلیغ و تجمع ضد امریکایی طلاب و علما با اشاره به نام گذاري امسال به نام حمايت از كالاي ايراني گفت : وظيفه دولت و مردم اين است كه با پيروي از دستور رهبر انقلاب در حمايت از كالاي ايراني قدم بردارند.


مجيد خدابخش واردات كالا و مواد اوليه را از كشور هاي ديگر از جمله چين يكي از دلایل توسعه نیافتن و پيشرفت نکردن واحدهای تولیدکننده كالاي ايراني دانست و افزود : توليدكنندگان ايراني بايد در مورد كيفيت نيز همچون قيمت با كالاهاي وارداتي رقابت كنند تا مردم به حمايت از كالاهاي ايراني و استفاده از آن روي بياورند.


وی با اشاره به كيفيت بالاي برخي از كالاهاي داخلي كه در استان آذربايجان شرقي توليد و علاوه بر داخل كشور به 60 كشور ديگر صادر مي شوند گفت: براي واحد هاي توليدي كه به نو سازي خطوط توليد و يا راه اندازي خطوط توليد جديد اقدام مي نمايند تسهيلات ويژه اي در نظر گرفته شده است.


استاندار دلیل بسياري از مشكلات جامعه را كاهش اعتقادات ديني دانست و گفت : علما و روحانيون مي توانند در پاي منبر هاي خود در اين مسائل كمك حال جامعه باشند.


خدابخش افزود : اگر در تحكيم و تقويت دين مردم تلاش كنيم جامعه از بسياري از آسيب هاي اجتماعي محفوظ خواهد ماند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اعزام مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان گفت : در طی ماه مبارک رمضان 2 هزار و 313 مبلغ در استان مشغول تبلیغ معارف قرآن و عترت خواهند بود.


‎حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی مهجوریت زدایی از قران کریم در ایام ماه مبارک رمضان را یکی از مهم ترین برنامه های تبلیغی مبلغان اعلام کرد و افزود : موضوع دیگری که در رسالت تبلیعی مهم است انجام کار فرهنگی و پیشگیری از آسیب اجتماعی و به خصوص طلاق، اعتیاد ،حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی است.


‎همچنین امروز دانشجویان ، کارکنان و استادان دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و دانشگاه آزاد اسلامي مراغه با برپایی تجمع اعتراض آمیز سخنان سخیف رییس جمهور آمریکا و تهدیدات این دولت مستکبر را علیه کشورمان محکوم کردند و پرچمهای اسراییل و آمریکا را با سردادن شعار های مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسراییل ، لبیک یا خامنه ای و هیهات من الذله به آتش کشیدند.

 

انتهای پیام/

 

 تجمعات ضد امریکایی طلاب و دانشجویان در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار