مساله اقلیم در نظام شهرسازی قم بررسی شد

نشست تخصصی مساله اقلیم در نظام شهرسازی قم از سلسله نشست‎های عش آل محمد(ص) است که صبح امروز در اداره دارایی استان برگزارشد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛نشست تخصصی مساله اقلیم در نظام شهرسازی، جلسه است که درآن به کاربرد های علم هواشناسی و اقلیم شناسی در معماری و ساختار شهر سازی پرداخت .

در این مراسم زارع ،مدیر کل هواشناسی قم، دکتر محمد حیدری، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم، سیده شبنم فاطمی، دبیر سلسله نشستهای عش آل محمد(ص) ،ضیاییان ،رئیس مرکز ملی خشک سالی و کارشناسان و مسئولان مسکن و شهرسازی .. حضور داشتند.

حیدری ،رئیس جهاد دانشگاهی واحداستان قم، در ابتدای این نشست گفت: سلسله نشست های عش آل محمد(ص) در شش نشست تخصصی برگزارمی شود که در هرنشست به مسایل مختلف شهرسازی می پردازد اولین نشست با موضوع اقلیم در نظام شهرسازی هست ونشست های دیگر با موضوع هایی مثل شهر هوشمند ،شهرسازی،بافت فرسوده ،طراحی شهرسازی با حفظ امنیت وکاهش جرایم ،حمایت از کلای ایرانی و در پایان جمع بندی برگزار خواهد شد .

وی در ادامه افزود : نشستی که امروز برگزار شده است چند محور را دنبال می کند که شامل توان اکولوژیک ،جزیره های گرمایی در شهر ،اثرات تصمیمات و طرح های شهری در ایجاد خرده اقلیم ها و الگوها و روند آینده اقلیم شهر و تعیین نوع مواجهه با آن ها می شود .

رئیس جهاد دانشگاهی نیز در پیرامون این موضوع ها گفت :باید هماهنگی های لازم بین نظام شهرسازی و جهاد دانشگاهی ایجاد شود تا بیکاری کاهش پیدا کند .

وی ادامه داد :ما در جهاد دانشگاهی نیروهای خوبی در زمینه معماری و شهر سازی داریم که کاربلد هستند و یکی از ظرفیت های خوب استان به حساب می ایند که مینوانیم از علم اون ها استفاده کنیم و اون رو در جهت بهبود روند شهر سازی به کار بریم .

همچنین در ادامه این جلسه یک گروه از کارشناسان به نام گروه پنل علمی باهم به بحث و گفت و گو پرداختند.

لازم به ذکر است که اعضای این پنل علمی عبارت اند از ضیاییان رئیس مرکزملی خشکسالی .دکتر ملک زاده مدرس دانشگاه شهاب دانش قم ،زارع مدیر کل هواشناسی استان قم.

انتهای پیام/ح

بررسی مساله اقلیم در نظام شهرسازی قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار