بامیه خوشمزه برای ماه رمضان +دستور تهیه

بامیه یکی از شیرینی‌های اصیل ایرانی و شیرینی محبوب و خوشمزه‌ای است که در ماه رمضان علاقه‌ی ما ایرانی‌ها به آن چند برابر می‌شود.

دستور پخت بامیه برای ماه رمضانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛بامیه شیرینی محبوب و خوشمزه ای است که در ماه رمضان علاقه ی ما ایرانی ها به آن چند برابر می شود. برای طرفداران این شیرینی خوشمزه آموزش آن را قرار دادیم تا در کنار چای نوش جان کنید.

مواد لازم:

آب ۴۰۰ گرم
آرد ۲۵۰ گرم
کره یا مارگارین ۱۰۰ گرم
سمولینا (ریز) ۵۰ گرم
نشاسته ی گندم یا آرد برنج ۵۰ گرم
نمک نصف قاشق چای خوری
شکر ۲ قاشق چای خوری
تخم مرغ ۵ عدد
شربت سرخ کردن بامیه

شکر ۷۵۰ گرم
آب ۶۰۰ گرم
آب لیمو یک قاشق خوراک خوری
طرز تهیه بامیه برای ماه رمضان


بیشتر بخوانید:افزایش 20 درصدی قیمت زولبیا و بامیه



طرز تهیه بامیه:

ابتدا شربت را باید حاضر کنید. آب و شکر شربت را بهم بزنید و روی اجاق قرار دهید. تا وقتی که خوب حل شود و جوش بیاید و داخل آن آب لیمو را اضافه کنید. بگذارید تا قوام بیاید و بعد اجاق را خاموش کنید و بگذارید سرد شود.
آب، کره یا مارگارین، نمک، شکر را داخل یک قابلمه ی مناسب بریزید و روی اجاق قرار دهید. تا به جوش آمد، آرد الک شده، سیمولینا، آرد برنج را به یکباره داخل مخلوط بریزید. با قاشق چوبی و به سرعت این مخلوط را بهم بزنید طوری که به شکل خمیر در بیاید. حدود ۶-۷ دقیقه مرتب آن را بهم بزنید تا بپزد.
از روی گاز بردارید، و بگذارید گرمایش را از دست بدهد. تا وقتی که بتوانید دست بزنید، و سپس تخم مرغ ها را بشکنید و و خوب ورز دهید. از شربت آماده شده یک قاشق خوراک خوری اضافه کنید و بازهم ورز دهید. حال بگذارید تا خوب سرد شود.
داخل یک ظرف عمیق (قابلمه یا تابه ی مناسب) روغن بریزید. خمیر آماده شده ی بامیه را داخل قیف دالبوری مناسب بامیه زدن پر کنید. به دلخواه تان، با قدهای همسان بامیه ها را فشار دهید و با چاقوی چرب برش بزنید. بامیه ها را بصورت پراکنده داخل روغن روی حرارت متوسط قرار میدهید و با تکانهای ملایم بامیه ها روی روغن می آیند. دقت کنید نباید بامیه ها زیاد باشند. به اندازه ی دلخواهتان که سرخ شد، بامیه ها را خارج کنید.
ابتدا بامیه ها را در ظرفی بریزید تا روغنش را از دست بدهد، و سپس آن را داخل شربت سرد شده بیاندازید. ۵-۶ دقیقه داخل شربت باشد و بعد بگذارید تا شربت و روغن اضافه ی آن خارج شود.
نکته :

برای استفاده ی دوباره ی روغن، در صورتی که بخواهید شیرینی پختن تان را ادامه دهید، بگذارید روغن سرد شود. اگر داخل روغن داغ بریزید، بیرون بامیه ها سریع سرخ می شود، و داخلش خمیر می ماند.

منبع:وب سایت ایران بانو

انتهای پیام/

دستور پخت بامیه برای ماه رمضان

برچسب ها: آشپزی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار