رئیس دومای روسیه: آمریکا کشور‌های در حال توسعه را هدف تحریم قرار می‌دهد

رئیس دومای روسیه در اظهاراتی تاکید کرد هدف تحریم‌های آمریکا، کُند کردن پیشرفت کشور‌های در حال توسعه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه در جلسه اخیر پارلمان این کشور درباره تازه‌ترین تحریم‌های آمریکا گفت دلیل اصلی وضع تحریم‌ها از جانب واشنگتن، کاهش سرعت پیشرفت کشورهای در حال توسعه است.

خبرگزاری تاس به نقل از ولودین نوشت: «آمریکا سیاست تحریم‌های خود را در قبال کشورهایی وضع می‌کند که به طور فعال در حال توسعه هستند. این کشورها نه تنها روسیه بلکه چین، ایران و دیگران را شامل می‌شود.»

وی افزود هر کشوری که با تحریم‌های آمریکا روبرو شده است اقدامات خود را برای مقابله با سیاست‌های خصمانه واشنگتن انجام می‌دهد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد لایحه‌های مقابله با تحریم روسیه موثر واقع شوند.

ولودین همچنین گفت از آنجا که روسیه همواره نظرات خود را با بالاترین سطح دقت و بر اساس چارچوب احترام متقابل و دخالت نکردن در امور داخلی دیگر کشورها بیان کرده است، مقامات روسیه انتظار وضع تحریم علیه مسکو را نداشته اند.

وی افزود: «به یقین، تحریم‌های آمریکا از روی خصومت وضع شده اند. این تحریم‌ها بر بیش از 400 شرکت روسی و نزدیک به 200 شهروند روس تاثیر گذاشته اند. ما برای حفاظت از منافع کشور و حصول اطمینان از امنیت، حقوق و آزادی شهروندانمان تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم. این لایحه‌ها نیز به منظور اصلاح این مسائل نگاشته شده اند.»

وی افزود: «ما در این لوایح به رئیس جمهور و دولت روسیه قدرت گسترده‌ای می‌بخشیم تا از کشور، اقتصاد و کسب و کارهای ما حفاظت کند.»

مجلس دومای روسیه در حال برگزاری نخستین جلسات استماع درباره لوایحی است که در پاسخ به تازه‌ترین تحریم‌های آمریکا تهیه شده اند. در نخستین پیش‌نویس این لایحه، پیشنهاد قطع تمامی همکاری‌های روسیه با آمریکا در بخش‌های هسته‌ای، موشکی و ساخت هواپیما مطرح شده است.

این لایحه همچنین محدودیت‌هایی بر واردات چندین کالا از آمریکا وضع می‌کند و به شرکت‌های روسی اجازه می‌دهد کالاهای مختلفی را که حق تولید انحصاری آن‌ها در آمریکا و یا کشورهای متحد واشنگتن ثبت شده است، بدون کسب اجازه از آن‌ها تولید کنند.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس دومای روسیه درباره تحریم‌های آمریکا

 

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار