کاهش بهای نفت/ طلا گران شد

افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و احتمال تحریم مجدد ایران از سوی این کشور به کاهش قیمت نفت منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، در پی افزایش ذخایر نفت خام آمریکا حتی با وجود تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش سطح تولید و همچنین احتمال تحریم مجدد ایران از سوی آمریکا، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 36 سنت کاهش (معادل 0.5 درصد)، 78 دلار و 7 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 28 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد) به 71 دلار و 2 سنت در هر بشکه رسید.

مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد: ذخایر نفت خام آمریکا با 4.9 میلیون بشکه افزایش در حال حاضر به 435.6 میلیون بشکه رسیده است.

حتی با وجود این کاهش بها، قیمت نفت همچنان در بالاترین سطح از نوامبر 2014 معامله شد. گزارشها حاکی از آن است که با وجود کاهش بهای نفت، از اوایل سال 2017 که کشورهای عضو و غیرعضو اوپک سطح تولید خود را کاهش دادند، بازار نفت همچنان فشرده شده است.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردن توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال جاری میلادی تمدید کنند. با اعمال تحریم های مجدد آمریکا علیه ایران –که یکی از کشورهای عضو اوپک محسوب می شود—و افزایش تقاضا برای نفت، کارشناسان اعلام کردند بازار نفت خام برنت در تمام طول سال با کاهش ذخایر مواجه خواهد بود.

به دنبال تقویت ارزش دلار و افزایش سود اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا، بهای طلا که روز گذشته به پایین ترین سطح در سال جاری میلادی رسیده بود، امروز با افزایش همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1292.73 دلار رسید. ارزش دلار آمریکا امروز در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی به بالاترین سطح در 5 ماه اخیر رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار