با تصميم نمايندگان مجلس صورت گرفت؛

ارجاع ماده 32 لایحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز به كمیسیون اقتصادی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ماده 32 لایحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز و تبصره های آن را برای بررسی بیشتر به كمیسیون اقتصادی ارجاع دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، بهارستاني‌ها در جلسه علنی امروز(یكشنبه) مجلس، به بررسی ماده 32 لایحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز پرداختند.

رییس مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 110 قانون اساسی گفت: براساس این اصل قانون اساسی، انتصاب فرماندهان نظامی و انتظامی با نظر فرماندهی معظم كل قوا انجام می شود كه در این ماده مخالفت با این موضوع مقرر شده است.

لاريجاني تصریح كرد: ماده 32 لایحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز مبهم است و پیشنهاد كرد این ماده برای بررسی بیشتر به كمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شود.

نمایندگان خانه ملت با 131 رای موافق، 8 رای مخالف، 23 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر با ارجاع این ماده به كمیسیون اقتصادی مجلس موافقت كردند.

براساس ماده 32 لایحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز، یگان حفاظت گمركات كشور زیر نظر رییس كل گمرك جمهوری اسلامی ایران برای حفاظت از اماكن گمركی و كالاهای موجود در آنها و امور اجرایی مبارزه با قاچاق در محدوده آن اماكن تشكیل و ماموران آن در حدود وظایف رابط خاص قضایی محسوب می شوند.

مطابق تبصره 1 این ماده، رییس یگان حفاظت گمركات كشور با حكم رییس كل گمرك جمهوری اسلامی ایران منصوب می شود.

بر اساس تبصره 2 ماده مذكور، دستورالعمل تسلیح نیروهای حفاظت گمركات كشور به پیشنهاد نیروی انتظامی تهیه می شود و به تصویب ستاد كل نیروهای مسلح می رسد.

رییس مجلس شورای اسلامی پس از رای‌گیری از نمایندگان اعلام كرد كه این ماده با تبصره های آن به دلیل مغایرت با اصل 110 قانون اساسی برای بررسی به كمیسیون اقتصادی ارجاع می شود./س2


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار