نخست وزير عراق:

دخالت دبیرکل سازمان ملل موجب به تاخیر افتادن اخراج منافقین از عراق شد

نخست‌وزیر عراق گفت: دخالت دبير كل سازمان ملل موجب به تاخير افتادن اخراج گروهك تروريستي منافقين از خاك عراق شد و بر اساس برنامه‌های موجود، تا اردیبهشت ماه پادگان اشرف تخلیه و تمام اعضاي گروهك تروريستي منافقين از خاک عراق اخراج خواهند شد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور) ،مالکی بر اخراج گروهک تروریستی منافقین از این کشور بنا بر ضرب الاجل تعیین شده تاکید کرد و گفت : عراق خواهان اخراج اين گروهك تروريستي در پایان سال ۲۰۱۱ بود اما دخالتهای دبیر کل سازمان ملل و برخی از مسئولان خارجی منجر شد تا دولت عراق با حضور مشروط آنها تا اردیبهشت سال ۱۳۹۱ (آوریل سال ۲۰۱۲ ) موافقت کند مبنی بر اینکه آنها نباید بعد از آن تاریخ در خاک عراق باقی بمانند.

نخست وزیر عراق گفت : به زودی گروهك تروريستي منافقین از اردوگاه اشرف خارج و به اردوگاهی دیگر در نزدیکی فرودگاه بغداد که قبلا پایگاه آمریکائیها بود انتقال داده می شوند تا خاک عراق را برای همیشه ترک کنند.

وی تصريح كرد: عراقی ها گروهك منافقین را تروریست و جنایتکار می‌دانند و نمی خواهند این گروه جنایتکار در خاک خودشان باقی بماند.

نوری مالکی گفت:اردیبهشت سال آینده دیگر پادگان اشرفی باقی نخواهد ماند و زمین آن منطقه به صاحبان اصلی اش بازگردانده می شود.

وی با این وجود تاکید کرد : دادگاه عراق حکم بازداشت صد و بیست و یک تن از اعضای گروهك تروريستي منافقین به اتهام دست داشتن در امور تروریستی را صادر کرده است و این افراد همچنان در اشرف هستند.

 

مالكي با اشاره به اوضاع کشورهای منطقه گفت : از جمله طرح های شومی که برای منطقه ریخته شده بود تقسیم برخی کشورها از جمله عراق، ترکیه و سوریه به چند کشور کوچک و مشغول کردن آنها به جنگ های فرقه ای و داخلی بود که این طرح ها پیشاپیش شکست خورد و اسرائیل نیز که امیدوار بود اوضاع منطقه به نفع او پیش رود کاملا اشتباه می کرد چرا که اوضاع به گونه ای پیش رفت که اسرائیل را کاملا نگران ساخته است.

وي ادامه داد : معتقدم تحولات پیش آمده در منطقه بر ادامه توافق نامه های اسرائیل با برخی کشورهای عربی و اسلامی نیز تاثیرات منفی خواهد گذارد.

 

نخست وزیر عراق درباره تحولات سوریه گفت : منافع ملی سوریه و ملت آن برای عراق مهم است و می خواهیم دولت و ملت سوریه در کنار هم اداره امور را به عهده گیرند.

 

وی افزود : گفت‌وگوهای مفیدی با دولت سوریه و مخالفان آن داریم و بر این باوریم اگر به طرح های پیشنهادی عراق توجه شود، بحران سوریه به نحوی که منافع دولت و ملت و مخالفان را تامین کند حل خواهد شد.

 

مالکی تاكيد كرد : حل بحران سوریه در تامین امنیت عراق و کل منطقه تاثیر گذار خواهد بود./پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار