ساداتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اجرای قانون مسدودسازی تحریم‌های آمریکا علیه ایران به اراده اروپا بستگی دارد

دیپلمات پیشین ایران در لندن گفت:اجرای قانون مسدودسازی تحریم‌های آمریکا علیه ایران به اراده اروپا در مقابل آمریکا بستگی دارد.

اقدامات مسدود کننده تنها برای شرکت های کوچک کارساز استسید جلال ساداتیان دیپلمات پیشین ایران در لندن  در گفت و گو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصمیم کشورهای اروپایی برای اجرایی کردن قانون مسدود سازی تحریم های آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: موفقیت کشورهای اروپایی در اجرایی کردن چنین قانونی وابسته به اراده آنها در مقابل آمریکاست.

دیپلمات پیشین ایران در لندن بیان کرد: شواهد امر نشان می دهد سران اروپایی در ظاهر تصمیم به اجرایی کردن چنین اقدامات مقابله جویانه ای را دارند، اما اینکه چقدر بتوانند در مقابل فشارهای آمریکا ایستادگی کنند، اهمیت دارد.

وی ادامه داد: اروپایی ها  با این ادعا که  می خواهند استقلال  خود را به آمریکا نشان بدهند و از حیثیت بین المللی خود در قبال قطعنامه 2231 دفاع کنند و از منافع  خود در ارتباط  با ایران حفاظت کنند، چنین مسیری را در پیش گرفته اند و مایل هستند با ایران در ادامه مسیر همراه باشند.

دیپلمات پیشین ایران در لندن افزود: یکی دیگر از دلایل پایبندی اروپایی ها  به برجام  این است که  ایران  نسبت به تعهدات خود در توافق هسته‌ای هیچگونه تخلفی را نداشته است.

ساداتیان تصریح کرد: بانک های بزرگ و شرکت هایی هم چون توتال به دلیل حجم بالای روابط تجاری با آمریکا ممکن است در برابر فشار واشنگتن مقاومت نکنند، زیرا اروپا اگر بخواهد رفتار متقابل انجام دهد نمی تواند آسیب مالی شرکت های مذکور را جبران کند.

وی با اشاره به تراکنش بالای سرمایه گذاری بین شرکت های اروپایی با واشنگتن، تصریح کرد: شاید اروپا در برابر شرکت های کوچکی که حجم روابطشان قابل جبران است و تراکنش مالی چندانی را با آمریکا ندارند؛ بتواند اقدامات مسدود کننده را به کار بگیرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: برجام ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار