دادگاهی در بحرین دو جوان فعال شیعه را به اعدام محکوم کرد

دادگاهی در بحرین حکم اعدام «احمد العبار» و «حسین مهدی»، دو شهروند این کشور، را تأیید کرد.

دادگاهی در بحرین دو جوان فعال شیعه را به اعدام محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی العالم در خبری اعلام کرد، دادگاه بحرین «احمد العبار» و «حسین مهدی»، دو فعال مخالف، را به اعدام محکوم کرد. این دادگاه همچنین حکم حبس 15 ساله 9 نفر دیگر را تایید کرد.

دادگاه استیناف بحرین با وارد ندانستن تجدیدنظر در حکم‌های اعدام صادره علیه این دو جوان فعال شیعه، این حکم‌ها را تایید و برای اجرا پس از دریافت امضای پادشاه ابلاغ کرد.

این دو جوان در قضیه‌ای سیاست زده و تلفیقی به اتهام قتل یک پلیس "پاکستانی الاصل" در منطقه "کرباباد" بحرین به اعدام محکوم شدند.

گفتنی است وزارت کشور بحرین خلاف قوانین محلی و موازین بین المللی که متهم را تا اثبات جرم در دادگاهی عادلانه مبرا می‌داند، پیش از تحویل این پرونده به دادستانی، تصاویر بازداشت شدگان را منتشر کرده بود. 

این اولین باری نیست که دستگاه قضایی بحرین برای انتقام جویی از جوانان فعال و مخالف خود اقدام به پرونده سازی علیه آنان می‌کند و مخالفان خود را "تحت عناوین مختلف تروریستی و جنایی" در محاکمه‌هایی ناعادلانه و زیر شکنجه محکوم به اشد مجازات می‌کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: بحرین ، اعدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار