دعای روز بیست و یکم ماه رمضان + شرح دعا

دعای روز بیست و یکم ماه رمضان و شرح آن را در این خبر از باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید.

دعای روز بیست و یکم ماه رمضان + شرح دعارمضان ماه رحمت و برکت الهی و از همه مهم تر ماه مهمانی خدا  است. این ایام بسیار متبرک و آرامش بخش بوده و روزه داران با ایمان و تقوا می توانند به آرامشی توصیف نا شدنی دست پیدا کنند. در این بین نیز برای درک بهتر  حال و هوای معنوی برای هر روز ماه رمضان دعای مخصوصی در نظر گرفته شده است. تیم باشگاه خبرنگاران جوان نیز بر آن شد تا در این مقاله به شرح دعای روز بیست و یکم ماه رمضان بر اساس احادیث  بپردازد.

هم چنین بخوانید:

بهترین فواید روزه داری

متن عربی دعای روز بیست و یکم ماه رمضان به همراه ترجمه فارسی

بسم الله الرحمن الرحیم

اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ إِلَی مَرْضَاتِک دَلِیلاً وَ لاَ تَجْعَلْ لِلشَّیطَانِ فِیهِ عَلَی سَبِیلاً وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ لِی مَنْزِلاً وَ مَقِیلاً یا قَاضِی حَوَائِجِ الطَّالِبِین

 ترجمه

ای خدا در این روز مرا بسوی رضا و خشنودی خود راهنمایی کن و شیطان را بر من مسلط مگردان و بهشت را منزل و مقامم قرار ده ای برآرنده حاجات طالبان.

دعای روز بیست و یکم ماه رمضان + شرح دعا

شرح دعای روز بیست و یکم ماه رمضان

اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ إِلَی مَرْضَاتِک دَلِیلاً

" خدایا یک راهی برای من پیدا بشود که تو از من راضی بشوی"

در روایتی بیان شده است که چنان چه می خواهید  از خشنودی و رضایت خدا از خود مطلع شوید باید به خود بنگرید. به این معنی که از خدا را ضی هستید یا نه ، اگر از پروردگار راضی باشید  او هم از شما راضی خواهد شد. مسئله رضایت از الطاف الهی به صحبت های روزانه ما بر می گردد که می تواند شکر یا ناشکری باشد. برای مثال متاسفانه اغلب ما به نداشته هایمان فکر می کنیم و می گوییم چرا خداوند به من مال و اموال  و... نداده ولی به فلان شخص داده است؟!

حدیث در رابطه با دعای روز بیست و یکم ماه رمضان

امروزه در بیمارستان ها و مراکز درمانی  چندین نفر بستری و در حال معالجه هستند و پزشک  به هر کدامشان یک دستورالعمل و نسخه جدا می دهد. هریک از بیماران برنامه غذایی خاص خود را دارند و برخی بنا به دستور پزشک از مصرف غذاهایی تعیین شده پرهیز می کنند.

در این بین اگر دکتر بگوید به آقا یا خانم فلانی فلان غذا را ندهید ، مریض می تواند  با دکتر گلاویز شود و شکایت کند که چرا نبایستی از آن غذا بخورد؟!

ولی در صورت کل اگر بیمار آدم عاقل و بالغی باشد از نسخه پزشک اطاعت و از وی تشکر می کند. نسبت و رابطه ما هم با خداوند همین طور است و باید شکر گذار داده ها و نداده هایش باشیم. به همین خاطر از خداوند راضی شویم تا او هم از ما راضی گردد. عدم رضایت از داده های خود موجب غیبت، حسادت و ناشکری و... می شود.

دعای روز بیست و یکم ماه رمضان + شرح دعا

روزه اسب آسیابی

یک روزه دار با ایمان بایستی حسادت را  از دلش بیرون کند  و روزه خواص بگیرد، به طوری که تمامی اعضای بدن  در حال روزه باشند. عده ای از روزه داران روزه را فقط در خوردن و نیاشامیدن خلاصه می کنند و مثلشان مثال  اسب آسیاب  است که هر چه راه می روند، باز هم سر جای اولشان هستند.

حدیث در رابطه با روزه گرفتن جاهلان

 افراد جاهل  روزه حقیقی نمی گیرند و عبادت خالص انجام نمی دهند مانند حمار الطاحونه می مانند.

حدیث و صفات خوب سگ

در روایتی آمده است که سگ ۱۰ ویژگی خوب دارد. صفت بارز او راضی بودن او از صاحبش  است و این که هر چه به او بدهند  شکایت و گله نمی کند، وفادار بوده و صاحب خود را رها نمی کند اما ما اگر دو مرتبه دعا کنیم و اجابت نشود  خدا را سرزنش می کنیم و باید از  سگ هم یاد گرفت.

امیدواریم با رضایت مندی از خداوند در این ایام پر فیض و برکت به خواسته ها و حاجات خود برسید. طاعات و عباداتتان قبول درگاه حق باشد ان شاءالله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.