اکبرنیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

ایجاد مراکز کاریابی مجازی در سطح کشور

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد مراکز کاریابی مجازی در سطح کشور خبر داد.

محمد اکبرنیا مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه همه مراکز کاریابی باید مجوز فعالیت داشته باشند، اظهار کرد: گاهی اوقات مشاهده می‌شود که برخی از مراکز کاریابی بدون مجوز و به صورت غیرقانونی، شروع به فعالیت کرده‌اند و مقابله با این مراکز در دستور کار اصلی سازمان است.

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح مقابله با مراکز کاریابی بدون مجوز در کشور، افزود: این طرح که برای جلوگیری از فعالیت غیرمجاز مراکز کاریابی است، به تمام شهرستان‌ها ابلاغ شده است که در نهایت بر اساس اطلاعات، پلیس اماکن و مراجع قضایی فعالیت آن‌ها را متوقف می‌کنند.

اکبرنیا با اشاره به اینکه بحث کاریابی از طریق فضای مجازی در دستور کار است، بیان کرد: با برگزاری برخی جلسات تخصصی مقرر شده است که به اشخاصی که قصد ایجاد مراکز کاریابی مجازی را دارند، 3 ماه فرصت داده شود تا مجوز لازم را دریافت کنند.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به گستردگی فضای مجازی، امکان وقوع جرم در آن بالا است که برای جلوگیری از این اتفاق برنامه هایی را در دستور کار داریم تا سایت‌ها و شبکه‌های مجازی متخلف را شناسایی و از فعالیت آن‌ها جلوگیری کنیم.

اکبرنیا، خاطرنشان کرد: در فضای مجازی به دو گروه برخورد خواهیم کرد، گروه اول کسانی هستند که اطلاعات کافی ندارند و گاها مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند و گروه دوم نیز اشخاصی هستند که مشکلی ندارند و ما برای تکمیل اطلاعات آن‌ها اقدام می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در کاریابی‌های مجازی، تخلف بیشتر است، اضافه کرد: هر چقدر فضا گسترده تر باشد، سطح تخلفات هم بیشتر خواهد بود. لذا دفاتر کاریابی ما که شامل دفاتر کاریابی داخلی و خارجی است، زیر نظر اماکن و ناظران وزارت کار به فعالیت قانونی خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

لزوم شناسایی و مقابله با فعالیت مراکز کاریابی بدون مجوز در کشور

برچسب ها: کاریابی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار