قابلیت صادرات سیر تویسرکان به کشورهای خارجی

فرماندار تویسرکان گفت: زمینه برای صادرات سیر تویسرکان به خارج از کشور مهیا می‌شود.

قابلیت صادرات  سیر تویسرکان به کشورهای خارجیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حبیب مومیوند، فرماندار تویسرکان افزود:  زمینه لازم برای صادرات سیر تویسرکان به خارج از کشور مهیا می شود تا تولیدات و بازار فروش سیر افزایش یابد.

وی ادامه داد:شهرستان تویسرکان در سال 96 در مجموع شاهد کشت 260 هکتار سیر بود اما این مقدار امسال با رشد شش برابری به یک هزار و 500 هکتار رسید.

مومیوند اظهار داشت: سیرکاران تویسرکانی پارسال از منافع مالی و درآمدزایی بالایی بهره مند شدند اما تولید بالای این محصول در امسال نگرانی هایی را برای پیدا کردن بازار فروش ایجاد کرده بود.

مومیوند با بیان اینکه امسال میزان تولید سیر شهرستان تویسرکان بیش از 22 هزار و 500 تن است تاکید کرد: پس از پیگیری های مستمر و مکاتبه با استاندار همدان، استاندار دستور تشکیل تعاونی سیر کاران تویسرکانی با مشارکت حداقل 40 نفر از فعالان این بخش را داد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده که با تشکیل تعاونی سیرکاران، برای هر یک از اعضای تعاونی کارت بازرگانی صادر شود تا آنها بتوانند از مبادی رسمی و قانونی نسبت به صادرات محصول خود به کشورهای عراق، کویت و امارات اقدام کنند.

مومیوند تاکید کرد: همچنین تولید فرآورده های جنبی مانند پودر سیر، ترشی سیر و مواردی از این دست نیز می تواند به درآمدزایی بیشتر تویسرکان از این محصول کمک کند.

فرماندار تویسرکان از فعالیت 20 درصد واحدهای کشت گلخانه ای استان همدان در شهرستان تویسرکان خبر داد و اظهار داشت: حدود دو سوم از این واحدهای کشت گلخانه‌ای در سال های 95 و 96 در شهرستان تویسرکان ایجاد شده‌اند.

وی یادآورشد: شهرستان تویسرکان از بیش از 14 هزار هکتار بهره بردار در حوزه کشاورزی برخوردار است و به دلیل کاهش منابع آب زیزمینی نیاز است که به سمت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و کم آب بر حرکت کنیم.

انتهای پیام/ج

زمینه صادرات سیر تویسرکان فراهم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
با این وضعیت بی ثباتی دلار و به هم خوردن برجام و واردات سیر از کشور چین.و افزلیش بیرویه ی این کشت درسال ۹۷ امیدی به فروش مناسب سیر در امسال نیست.