مدیر كل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: در سال جاری بالغ بر 155 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 10 ستاد حوادث غیر مترقبه، در بین شهرستان های استان توزیع شده است كه سهم پارس آباد مغان از این رقم، افزون بر 10 میلیارد ریال بوده است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از استانداي اردبيلف علی اسلامی مديركل بحران استانداري اردبيل در نشست با فرماندار پارس آباد مغان، به ضرورت نهادینه كردن فرهنگ بیمه در جامعه اشاره و بیان كرد: در سال زراعي گذشته، بیش از 70 درصد محصولات زراعی در شمال استان تحت پوشش صندوق بیمه محصولات كشاورزی قرار گرفته است.

وی، با تاكید بر تقویت ایستگاه های آتش نشانی در مناطق مختلف استان اظهار داشت: افزایش تعداد ماشین و ایستگاه های آتش نشانی برخی شهرستان ها از جمله پارس آباد در دستور كار این مدیریت قرار دارد.

وی از توزیع اقلام امدادی بین دهیاری های استان در آینده نزدیك خبر داد و اظهار كرد: تجهیز دهیاری ها به امكانات امدادی می تواند در مواقع وقوع حوادث قهری بسیار كارساز باشد.

فرماندار پارس آباد مغان نیز، مهار و جمع آوری اصولی آب های سطحی را از نیازهای بسیار مهم شهر پارس آباد دانست و گفت: طرح جمع آوری آب های سطحی این شهر در دست مطالعه است.

ولی كریمی، به ضرورت جذب و بكار گیری حداقل دو نفر غواص در این شهرستان اشاره و بیان كرد: وجود رود پرآب ارس و حدود 186كیلومتر كانال اصلی انتقال آب و نیز دریاچه شهرك مغان، سبب شده است سالانه چندین نفر به علل مختلف در این آب ها غرق شوند.

وی به ضرورت ارتقای سطح ایمنی فرودگاه این شهرستان اشاره كرد و خواستار تجهیز فرودگاه پارس آباد به دست كم، دو دستگاه ماشین آتش نشانی شد.

شهرستان مرزی پارس آباد مغان در شمالی ترین نقطه استان اردبیل و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است. 7121

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.