رشد ۱۰ درصدی صدور جواز تأسیس واحد‌های صنعتی

صدور جواز تأسیس واحد‌های صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری طی سالجاری با رشد ۱۰ درصدی همراه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید نعیم امامی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال، ۳۸ فقره جواز تأسیس واحد‌های صنعتی در این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۰ درصدی همراه است.

وی افزود: این تعداد طرح، که عمده آن در بخش‎های صنایع معدنی کوچک، صنایع شیمیایی، پلیمری، لوله و بسته‌بندی است، با ۹۵۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری اجرا می شود.

امامی اظهار داشت: هم اکنون ۹۱۷ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۳۰ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰ هزار و ۷۳۲ نفر در چهارمحال و بختیاری در دست اجراست. 

وی ادامه داد: تا پایان امسال، ۵۰ طرح صنعتی از این تعداد به بهره‌برداری می‌رسد که عمده آن در زمینه‌های صنایع فلزی، کانی‌های غیر فلزی، معدنی، چوب و پتروشیمی می‌باشد.

امامی گفت: پروژه پتروشیمی لردگان با ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مهم‌ترین طرح قابل افتتاح استان در سالجاری است.

وی افزود: در حال حاضر یک هزار و ۸۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که ۸۰۰ واحد آن در ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی و مابقی در دیگر نقاط فعال می باشد و در مجموع به طور متوسط با ۵۰ درصد از ظرفیت تولید فعالیت می‌کنند.

امامی اضافه کرد: در سال گذشته ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد و تعطیل در استان، با سرمایه‌گذاری ۷۴۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۵۷ نفر احیا و فعال شد.

انتهای پیام/ن

امسال ۵۰ طرح صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار