رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بودجه‌های مصوب مجلس برای محرومیت زدایی صرف مناطق نیازمند نمی‌شود

شهریاری گفت: مجلس برای محرومیت‌زدایی بودجه‌هایی را به تصویب می‌رساند اما هیچکدام از این بودجه‌ها صرف مناطق نیازمند نمی‌شود.

بودجه‌های مصوب مجلس در بخش محرومیت زدایی صرف مناطق نیازمند نمی‌شودحسین‌علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: وقتی مردم از نظر اقتصادی و درآمد در شرایط خوبی به سر نمی‌برند، برای تامین مواد غذایی و مایحتاج اصلی خود دچار مشکل می‌شوند و در این  مناطق سوءتغذیه به عنوان یک معضل به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: بیکاری و نداشتن در‌آمد مناسب، دسترسی مردم را به مواد غذایی و پروتئین‌های مورد نیاز بدن با مشکل روبرو می‌کند و به همین دلیل ناامنی غذایی در بین این افراد ایجاد می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: متاسفانه چندین سال است که در استان سیستان و بلوچستان کارخانه تولیدی و صنعتی وجود ندارد که مردم در آن مشغول به کار و فعالیت شوند و همین مسئله باعث ایجاد فقر در این منطقه  شده است.

شهریاری افزود: به دلیل بدی آب و هوای منطقه سیستان و بلوچستان کشاورزی رونقی ندارد اما این مسئله هیچ ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد.

وی ادامه داد: مجلس در راستای محرومیت‌زدایی بودجه‌هایی را به تصویب رساند و منابع خوبی بر روی کاغذ آورده است که متاسفانه در زمان اجرا، هیچکدام از این بودجه‌ها صرف مناطق نیازمند نمی‌شود.

 رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: متاسفانه دولت‌ها نتوانسته‌اند اقدامات موثر و شایسته‌ای برای استان محروم سیستان و بلوچستان انجام دهند.

انتهای پیام/

مشکلات سلامت ناشی از فقر در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار