مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: با هدف سهولت بیشتر برای متقاضیان و پیشگیری از ازدحام تشرف به سفر زیارتی،‌سامانه پیش ثبت نام اینترنتی عتبات عالیات از بهمن آغاز می شود.

غیرتی با بیان اینکه تکمیل فرم ثبت نام در سامانه پیش ثبت نام برای متقاضیان الزامی است خاطر نشان کرد: شروع پیش ثبت نام از ساعت 8 روز شنبه یکم بهمن است و تا ساعت 24 روز چهارشنبه 19 بهمن ادامه دارد.

علی اکبر غیرتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: سامانه پیش ثبت نام اینترنتی عتبات عالیات از بهمن آغاز می شود.

وی ادامه داد: پیش ثبت نام اینترنتی با هدف سهولت بیشتر برای متقاضیان و پیشگیری از ازدحام تشرف به سفر زیارتی انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه هر فردی فقط یک بار و در یک گروه می تواند ثبت نام کند گفت: در صورتیکه فرد پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری خواستار ثبت نام با گروه جدید یا جابجایی در گروه خود باشد می تواند به ثبت نام مجدد انجام دهد و با دریافت کد رهگیری جدید نامش از گروه قبلی حذف می شود.

غیرتی افزود: پنج شنبه 20 بهمن مشخصات ثبت شده در پایگاه اطلاع رسانی به نمایش گذارده می شود و شنبه 22 بهمن قرعه کشی بین متقاضیان انجام می شود و نتیجه آن یکشنبه 23 بهمن در سامانه پیش ثبت نام قابل رویت است.

وی روش ثبت نام را به دو صورت دانست و اظهار کرد: پیش ثبت نام به دو صورت گروهی یک تا هفت نفره و گروهی 35 نفره انجام می شود.

غیرتی گفت: در گروه های 35 نفره در صورت حذف افراد و کاهش آن به 25 نفر گروه حذف می شود و در قرعه کشی شرکت داده نمی شود.

وی میزان اعزام اختصاص یافته به گروههای 35 نفره را 15 درصد خواند و ادامه داد:گروه های 7 نفره امکان بهره مندی بیشتری را دارند.

غیرتی در خصوص گروه ها نیز اظهار داشت: هر گروه از یک سرگروه و افراد زیرگروه تشکیل شده و اسامی پذیرفته شده جهت ثبت نام در کاروانها از طریق سیستم پیام کوتاه شماره تلفن همراه سرگروه به زیرگروه ها اعلام می شود.

وی با بیان اینکه کد ملی و مشخصات کلی متقاضیان با اداره ثبت احوال هماهنگ می شود خاطر نشان کرد: در صورت مغایرت اطلاعات موجود درپایگاه ثبت احوال فرد مورد نظر حذف می شود و در قرعه کشی شرکت داده نمی شود.

غیرتی با اشاره به اینکه قرعه کشی و اعزام افراد پذیرفته شده از استان محل سکونت سرگروه انجام می شود گفت: به متقاضیان توصیه می شود که پس از ثبت نام اطلاعات نمایش داده شده را کنترل کنند و در صورت مغایرت نسبت به تصحیح آن اقدام کنند.

غیرتی خاطر نشان کرد: در صورتیکه تعداد افراد پیش ثبت نام شده از ظرفیت اعزام بیشتر باشد اولویت تشرف گروه ها بر اساس قرعه کشی تعیین و از طریق سایت سازمان اعلام می شود./ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار