رئیس سازمان کشاورزی آذربایجان غربی؛

حل بحران کم آبی دریاچه ارومیه با کشت گلخانه ای

توسعه کشت گلخانه ای راهکاری برای برون رفت از بحران کم آبی دریاچه ارومیه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر توسعه کشت گلخانه ای راهکاری برای برون رفت از بحران کم آبی دریاچه ارومیه در استان به شمار می رود؛ به همین جهت دولت از متقاضیان سرمایه گذاری برای کشت محصولات گلخانه ای در جهت بالا بردن کیفیت محصولات و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی حمایت می کند.

کریم زاده در ادامه گفت:با توجه به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه توسعه کشت های گلخانه ای از اهمیت خاصی برخوردار است به همین دلیل دولت از کشتهای گلخانه ای به منظور حفظ منابع پایه آب و خاک حمایت می کند.

وی افزود: افراد متقاضی سرمایه گذاری در واحدهای گلخانه ای باید شناسایی و احصا شوند همچنین موانع موجود برای تخصیص تسهیلات اعتباری و صدور مجوز برای این واحدها باید رفع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: افزایش کیفیت محصول تولیدی، افزایش تولید در واحد سطح، ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش آموختگان بخش کشاورزی، دستیابی به اهداف صادرات محصولات، متمرکز کردن کشت و تولید بیش از یک محصول در سال، کاهش آفات و بیماری‌ها، کاهش استفاده از نهاده‌ها و هزینه‌ها نیز از دیگر مزایای کشت‌های گلخانه ای است.

کریم زاده ادامه داد: در حال حاضر ۸۵ واحد گلخانه انفرادی در استان فعالیت می کنند، همچنین 8 منطقه جدید در منطقه آزاد ماکو در سطح 815 هکتارشناسایی شده است، که اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 359 میلیون ریال برای راه اندازی این واحدها با پیش بینی تولید 89 هزار و 600 تن محصول گلخانه ای مورد نیاز است.

انتهای پیام/ ه

توسعه کشت گلخانه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.