پایان مهلت آمریکا برای معافیت اتحادیه اروپا از تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم

پس از آنکه دولت آمریکا در کسب امتیاز از اتحادیه اروپا ناتوان ماند، تصمیم گرفت تعرفه‌های جدید واردات فولاد و آلومینیوم را علیه آن‌ها اعمال کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز پنجشنبه  قرار است تعرفه‌های جدید واردات فولاد و آلومینیوم را علیه اتحادیه اروپا و برخی از هم‌پیمانان خود اعمال کند.

پس از آنکه دولت واشنگتن در کسب امتیاز از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک ناتوان ماند، تصمیم گرفت تعرفه های جدید واردات فولاد و آلومینیوم علیه آنها اعمال کند.

تعرفه های جدید از روز جمعه این هفته اجرایی می شوند.

روزنامه وال استریت ژورنال روز گذشته در گزارشی نوشت: «مذاکره کنندگان آمریکایی در خصوص تعرفه‌های واردات آلومینیوم و فولاد به توافق جامعی با متحدان اروپایی نرسیدند و با پایان مهلت تعیین شده در روز 31 می، تعرفه های جدیدی برای واردات فولاد و آلومینیوم اتحادیه اروپا و برخی از هم پیمانان آمریکا وضع می شود».

در ماه مارس، دونالد ترامپ تعرفه های واردات فولاد را به 10 درصد  و آلومینیوم را 25 درصد افزایش داد. اتحادیه اروپا به عنوان یکی از هم‌پیمانان تجاری آمریکا برای مدتی موقت (تا اول ژوئن) از پرداخت این تعرفه ها معاف شد. در حالی  بود که اتحادیه اروپا اصرار بر معافیت دائمی از تعرفه های جدید واردات فولاد و آلومینیوم داشت، دولت  واشنگتن اعلام کرد در صورت توافق و کسب امتیازاتی از اتحادیه اروپا، تعرفه های وارداتی را برای آنها افزایش نخواهد داد.

پیشتر، نماینده اتحادیه اروپا در آمریکا اعلام کرد این اتحادیه به منظور برقراری تعادل، تعرفه های جدیدی بر واردات فهرستی از محصولات آمریکا که ارزشی بالغ بر 3.45 میلیارد دلار دارد، اعمال می کند.

روز گذشته نیز، برونو لو مر، وزیر اقتصاد فرانسه هشدار داد در صورتی که آمریکا تصمیم به افزایش تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم بگیرد، اتحادیه اروپا باید برای دفاع از منافع خود وارد عمل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار