عربستان سعودی در تازه ترین اقدام تفرقه افکنانه، بدون دعوت از ایران اتحادیه ای مرکب از برخی کشور های منطقه جنوب و غرب آسیا را راه اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش بود که رسانه ها اعلام کردند عربستان سعودی قصد دارد در اقدامی تفرقه افکن ، و به بهانه تقویت فوتبال آسیا، اتحادیه ای متشکل از چند کشور منطقه جنوب وغرب آسیا راه اندازی کند و حالا رویترز از تشکیل رسمی این بلوک جدید در فوتبال آسیا خبر داده است.
بر اساس گزارش رویترز عربستان سعودی از یک برنامه جدید با حضور 14 تیم ملی فوتبال در آسیا حمایت می کند که هدف آن تقویت برخی از کشورهای در حال ظهور منطقه در فوتبال است.

رؤسای فدراسیون های فوتبال چند کشور جنوب و غرب آسیا روز پنج شنبه ،در حضور یک مقام ارشد فیفا به عنوان ناظر، در جده گرد هم آمدند تا فرایند رسمی ایجاد یک سازمان جدید به نام فدراسیون فوتبال جنوب غرب آسیا SWAF) ) را آغاز کنند.

کشورهای حاضر در این نشست شامل پاکستان، سریلانکا، هند، نپال، بنگلادش، عربستان سعودی، بحرین، مالدیو، یمن، عمان، کویت و امارات متحده عربی بودند.

دکتر عادل عزت ،رئیس فدراسیون فوتبال عربستان سعودی در بیانیه ای که از سوی سازمان دهندگان این برنامه منتشر شد، اعلام کرد:"کشورهای جنوب و غرب آسیا می خواهند با یکدیگر برای رشد فوتبال در منطقه و رقابت در بستری برابر در مسابقات جام جهانی آینده و مسابقات بین المللی همکاری کنند."

کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC) ) در حال حاضر از پنج فدراسیون منطقه ای برای کشورهای غربی، جنوبی، مرکزی، شرق و جنوب شرقی آسیا تشکیل شده است.

AFC در بیانیه ای گفت که شیخ سلمان بن ابراهیم الخلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، هفته گذشته با عزت ملاقات کرد تا برای تشکیل SWAFF بحث و گفتگو کند.

شیخ سلمان، در این باره گفت: "ما یک بحث باز و صادقانه در مورد تشکیل SWAFF داشتیم و من به آقای عزت اطمینان دادم که تا زمانی که این اتحادیه به عنوان یک نهاد فوتبالی خارج از ساختار منطقه ای AFC باقی بماند، AFC هیچ اعتراضی بابت تشکیل آن ندارد. "
انتهای پیام/


شکل گیری بلوک جدید فوتبالی در آسیا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۳:۰۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
چرا ایران با کشورهای مثل ترکیه آذربایجان ارمنستان و کرجستان وجند کشور دیگر یک بلوک قدرتمند فوتبالی ایجاد نمی کند اگر مسئولان همت بخرج دهند میتوانند
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۳:۰۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
چرا ایران با کشورهای مثل ترکیه آذربایجان ارمنستان و کرجستان وجند کشور دیگر یک بلوک قدرتمند فوتبالی ایجاد نمی کند اگر مسئولان همت بخرج دهند میتوانند
آخرین اخبار