وزیر اقتصاد فرانسه: حاضر نیستیم زیر فشار درباره تعرفه‌های گمرکی با آمریکا مذاکره کنیم

وزیر اقتصاد فرانسه در پی افزایش تعرفه‌های وارداتی آمریکا اعلام کرد اتحادیه اروپا حاضر نیست زیر فشار درباره این موضوع با واشنگتن مذاکره کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، برنو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه، اعلام کرد کشورش حاضر نیست زیر فشار درباره تعرفه‌های گمرکی با آمریکا مذاکره کند. 

او گفت فرانسه حاضر نیست تحت فشار با آمریکا درباره تعرفه‌های سنگین ۲۵ و ۱۰ درصدی بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک به آمریکا گفتگو کند.

وزیر اقتصاد فرانسه در این‌باره گفت: ما مذاکره تحت فشار را قبول نمی‌کنیم. من با ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، نیز گفتگو کردم و به اطلاع وی رساندم که کشور‌های عضو اتحادیه اروپا هرگز گفتگو تحت فشار را قبول نخواهند کرد.

لومر افزود کشور‌های اروپایی هنوز نمی‌فهمند که چرا آمریکا باید چنین تصمیمی علیه متحدان نزدیک خود بگیرد.

او اضافه کرد: ما بر این باوریم که تصمیم دونالد ترامپ در برقراری تعرفه‌های سنگین ۲۵ و ۱۰ درصدی بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک غیر قابل قبول، توجیه‌ناپذیر است و پیامد‌های شدیدی برای اقتصاد جهان خواهد داشت. 

وزیر اقتصاد فرانسه افزود قبل از هر گونه مذاکره جدیدی، آمریکا باید متحدان خود را از تعرفه‌های سنگین ۲۵ و ۱۰ درصدی بر واردات فولاد و آلومینیوم برای همیشه معاف کند.

دولت دونالد ترامپ روز پنجشنبه اعلام کرد به خاطر «امنیت ملی» آمریکا، تعرفه‌های ۲۵ و ۱۰ درصدی بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک به آمریکا وضع می‌کند. متحدان آمریکا نیز اعلام کردند اقدامات متقابل و تلافی‌جویانه‌ای علیه آمریکا اتخاذ خواهند کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار