تجلیل از یک حماسه ملی/در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کلهر: با راهپیمایی روز قدس، قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه به رخ کشیده شد

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: امسال روز قدس موفقیت‌های دیگری برای ما رقم زد و قدرت ایران در منطقه به رخ کشیده شد.

کلهر: با راهپیمایی روز قدس، قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه به رخ کشیده شدرضا کلهر کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: مسئله انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس و مسئله سوریه از جمله مولفه‌هایی بود که راهپیمایی روز قدس امسال را با سال‌های قبل متمایز کرد.

وی تصریح کرد: حقیقت موضوع این است که رژیم اشغالگر قدس و صهیونیست‌ها هر ساله شرایط را برای مردم مسلمان فلسطین سخت و سخت‌تر می‌کنند و از قدرت آمریکا در شورای امنیت استفاده می‌کنند و با آمدن ترامپ و البته لابی که این رژیم در کاخ سفید دارد، فشار بیشتری بر مردم فلسطین وارد کرده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد: اسرائیل و رژیم اشغالگر قدس کاملا پذیرفته که نمی‌تواند هرگونه که می‌خواهد با مردم فلسطین برخورد کند و این نشانگر این است.

کلهر با بیان اینکه فلسطینیان و همه مسلمانان جهان دست بسته نیستند و فشارهای خود را بر اسرائیل‌ اعمال می‌کنند، افزود: در حال حاضر سطح رویارویی میان مسلمانان و فلسطینیان از یک سو و رژیم اشغالگر قدس از سوی دیگر بالا گرفته و از این جهت راهپیمایی امسال روز قدس با سال‌های دیگر متفاوت بود.

کارشناس مسائل بین خاورمیانه بیان کرد: در واقع تساعدی به وجود آمده که کنترل آن از دست رژیم اشغال‌گر قدس خارج شده است و هر چند که این رژیم وانمود می‌کند که وضعیت را کنترل می‌کند اما همین کشتارهایی که در راهپیمایی بازگشت انجام داد و ۱۳۰ نفر را به قتل رساند نشان می‌دهد که اصلا نمی‌تواند این بحران را مدیریت کند.

وی اظهار کرد: بحران فلسطین هر روز به طور روزافزونی برای اسرائیل مسئله ایجاد می‌کند و در این شرایط نتیجه فشارهای مسلمانان و فلسطینیان در همه جهات می‌تواند موضوع را به سمت تعیین تکلیف پیش ببرد و تا اندازه زیادی تاثیرگزار بر این مسئله باشد، لذا روز قدس امسال قابل توجه بود.

کلهر با بیان اینکه ما ملت ایران از ابتدا در مقابل ستمگری‌های رژیم اشغالگر قدس ایستادگی کردیم و هر سال هم با موفقیت‌هایی همراه بودیم، بیان کرد: امسال هم روز قدس موفقیت‌های دیگری برای ما رقم زد از جمله اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه به رخ کشیده شد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: روز قدس ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
جینگلی آمریکا .فینگلی اسراییل
مرگ بر امریکا واسرائیل
آخرین اخبار