ادامه تلاش‌ها برای یافتن قربانیان آتشفشان گواتمالا

خانواده‌های قربانیان آتشفشان فوئگو در گواتمالا هنوز به دنبال عزیزانشان هستند.

جستجو برای یافتن قربانیان آتشفشان گواتمالا هنوز ادامه داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، آتشفشان فوئگو در گواتمالا چندین بار به شکل ویران کننده‌ای فوران کرد و مقامات، مناطق اطراف آن را تخلیه کردند. اما خانواده‌های ۲۰۰ نفر از مفقودین هنوز ناامید نشده اند و جستجو برای پیدا کردن عزیزانشان را ادامه داده اند. آن‌ها امیدوارند که اعضای خانواده شان نمرده باشند و فقط گم شده باشند.

دولت آمریکا اعلام کرده است به درخواست گواتمالا برای آن‌ها امداد می‌فرستد. مکزیک نیز پزشکانی را برای رسیدگی به شرایط بازماندگان به گواتمالا اعزام می‌کند. گفته می‌شود دست کم ۷ نفر از کسانی که دچار سوختگی شده اند در شرایط بحرانی به سر می‌برند و برای معالجه به مکزیک اعزام شده اند.

کارشناسان قضایی فرآیند دشوار شناسایی اجساد قربانیان را که گفته می‌شود ۱۰۹ نفر هستند، آغاز کرده‌اند. آن‌ها ابتدا با استفاده از اقلام و لباس‌هایی که در شعله‌ها نسوخته‌اند سعی می‌کنند قربانیان را شناسایی کنند. اما در مرحله بعدی آزمایش‌های ژنتیکی روی استخوان‌های قربانیان انجام و نتایج آن با آزمایش‌های ژنتیک بازماندگان مقایسه می‌شود. براساس گزارش‌ها شعله‌های آتشفشانی تا ۷۰۰ درجه سانتیگراد دما داشته اند.

این فرآیند چندین روز طول می‌کشد، اما مقامات سعی دارند هر چه زودتر اجساد را به خانواده هایشان بازگردانند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث طبیعی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار