مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛

ورود سیاست به عرصه فرهنگ آسیب زا خواهد بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مهمترین وظیفه اداره ارشاد کاهش سنگینی سایه سیاست بر فرهنگ است، زیرا ورود سیاست به عرصه فرهنگ آسیب زا خواهد بود.

ورود سیاست به عرصه فرهنگ آسیب زا خواهد بودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  جعفر مروارید در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه افزود:مشارکت نخبگان و هنرمندان در این خصوص کارگشا است و برای کاهش آسیب‌های حوزه فرهنگ باید با مشارکت همه نخبگان سیاستگذاری شده و با اعمال شیوه نامه در این حوزه نتیجه معکوس حاصل شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان مشهد با وجود یک جریان محافظه کار در تنگنا قرار گرفته اند، گفت: پیشکسوتان فرهنگی مورد تکریم قرار نگرفته و همه این‌ها موجب کوچ هنرمندان از این شهر به مرکز شده است با این حال امید بین هنرمندان وجود دارد و اداره کل ارشاد با تکیه بر تکریم انسانی به دنبال امیدبخشی به این حوزه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: انتظاری که از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌رود آن است که در شان شهروند ایران اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی عمل کند و در این راستا نیازمند همکاری دیگر دستگاه‌ها بویژه وزارت علوم هستیم.

مروارید با اشاره به اینکه که نظراتش همسو با سیاست‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است تصریح کرد: خراسان رضوی جایگاه خوبی در حوزه فعالیت رسانه‌ها در کشور دارد و تلاش می‌کنیم از این ظرفیت برای توسعه فرهنگی استفاده کنیم.

وی گفت: نخبگان در مشهد باید به یک توافق بنیادین در حوزه فرهنگ دست یابند و تا تصمیم گیران عرصه فرهنگ در برخی حوزه‌های اختلافی به توافق دست نیابند ما نمی‌توانیم در این حوزه کاری از پیش ببریم و نشاط یکی از این حوزه هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از رسانه در دوران نوین به عنوان یک عامل توسعه فرهنگی یاد کرد و گفت: توسعه فرهنگی با نقد رسانه‌ای روی می‌دهد و اصولا انقلاب اسلامی یک انقلاب رسانه‌ای بود و همین بعد رسانه‌ای بستر تعامل اجتماعی در جامعه را فراهم می‌کند.
 
انتهای پیام//ا.س
 

نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اصحاب رسانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار