مذاکره فرماندهان مرزی افغانستان و پاکستان در «راولپندی»

تعدادی از فرماندهان نظامی افغانستان و پاکستان در منطقه مرزی بین دو کشور در مورد روند همکاری امنیتی و جلوگیری از ورود تروریست ها به خاک دو کشور رایزنی کردند.

مذاکره فرماندهان مرزی افغانستان و پاکستان در «راولپندی»به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تعدادی از فرماندهان نظامی افغانستان و پاکستان در منطقه مرزی بین دو کشور در مورد روند همکاری امنیتی و جلوگیری از ورود تروریست ها به خاک دو کشور رایزنی کردند.

 بر اساس جزئیات رسانه های پاکستانی گزارش دادند که یک هیئت نظامی افغانستان به ریاست فرمانده عملیات نظامی ارتش این کشور با سفر به شهر «راولپندی» پاکستان با مقامات ارتش این کشور دیدار کرد.

منابع آگاه همچنین اعلام کردند که  سفر هیئت عالی رتبه نظامی افغانستان به پاکستان همزمان با افزایش تعامل میان ارتش های دو کشور انجام می شود که هدف اصلی آن نهایی کردن برنامه استقرار افسران ارتباطی، ایجاد مراکز هماهنگی در نوار مشترک مرزی، تبادل اطلاعات و رصد تردد تروریست ها در مناطق مرزی اعلام شده است.

به نوشته مهر، بر این اساس، پاکستان و افغانستان همچنین تصمیم دارند تا مراکز هماهنگی زمینی را در گذرگاه مرزی «تورخم» افغانستان و منطقه مرزی «چمن» پاکستان تاسیس کرده و در مراحل بعدی این مراکز در دیگر گذرگاه های مشترک مرزی بین دو کشور آغاز به کار می کند.

لازم به ذکر است که جنرال «قمر جاوید باجوه»، فرمانده ارتش پاکستان نیز فردا (سه شنبه) در راس یک هیئت عالی رتبه به کابل سفر می کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار