نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ؛

ضرورت برخورداری صنایع آذربایجان شرقی از اعتبارات بانک های خصوصی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ،تاکید کرد : اعتبارات بانک های خصوصی باید در خدمت توسعه صنعت استان باشد.

لزوم برخورداری صنایع آذربایجان شرقی از اعتبارات بانکهای خصوصیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم  نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی،در نشست مشترک نمایندگان دولت و کارفرمایان بخش صنایع غذایی استان گفت : باید از انتقال اعتبارات بانک های خصوصی به خارج از استان و سرمایه گذاری آن در استان های دیگر جلوگیری شود و این سپرده درقالب تسهیلات کم بهره در اختیار صنعتگران آذربایجان شرقی قرار گیرد.


وی با بیان اینکه خروج اعتبارات بانک های خصوصی از استان اجحاف در حق صنعت آذربایجان شرقی است خاطرنشان کرد : برخی بانک های خصوصی مستقر در استان با انتقال سپرده ها به دیگر استان ها حقوق صنعتگران را تضییع میکنند .


امام جمعه تبریز گفت : راهبرد اقتصادی کشور ، مدنظر مقام معظم رهبری که از 10 سال پیش در عناوین سال از سوی معظم له بیان میشود باید اولویت های دستگاه های اجرایی خصوصا بانک های عامل باشد تا با تسهیلات کم بهره از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی حمایت کنند.


وی با اشاره به اینکه دشمن با فشارهای اقتصادی برای ضربه زدن به ملت ایران سرمایه گذاری کرده است گفت : دشمن در تلاش است با سوء استفاده از شرایط اقتصادی و وضع تحریم های اقتصادی ، ملت ایران را در تنگنا قرار دهد چرا که بدخواهان نظام توان تحمیل جنگهای پرهزینه نظامی علیه ملت را ندارند.


حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود : در چند سال اخیر تحریم ها به جنگ اقتصادی تبدیل شده که این موضوع محور اصلی شرارات های آنهاست ولی با حمایت از فعالان اقتصادی و رونق فضای کسب و کار این نقشه ها خنثی خواهد شد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه صنایع غذایی استان از برندهای مطرح کشور هستند مشکلات گمرکی این حوزه را یادآور شد و گفت : مسئولان گمرکات استان در جهت تسریع در ترخیص مواد اولیه صنایع علاوه بر رفع موانع تدابیر ویژه ای در نظر بگیرند.


دراین نشست صاحبان صنایع غذایی استان نیز به بیان مشکلات خود پرداختند .


نبود هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و نظارتی ، مشکلات ناشی از قانون ارزش افزوده ، بی ثباتی قیمت مواد اولیه ،نبود نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع ، بالا بودن بهره های بانکی ، نبود حمایت های لازم از سوی دستگاه قضایی ، نبود سیستم نظارتی یکپارچه بر واحدهای تولیدی صنایع غذایی از عمده مشکلات مطرح شده در این نشست بود.


در حال حاضر 520 واحد تولید صنایع غذایی در استان فعالیت دارند که برای 120 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاده کرده اند.

 

انتهای پیام/

 

لزوم برخورداری صنایع آذربایجان شرقی از اعتبارات بانکهای خصوصی

برچسب ها: امام جمعه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار