آیت‌الله مجتهد شبستری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران؛

نماز عید فطر عامل وحدت بین مسلمانان جهان است/دشمنان اسلام به دنبال ایجاد تفرقه هستند

نماینده مردم اذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان به دنبال ترویج دوقطبی و تفرقه هستند.

دشمنان در تلاش برای تفرقه امت هستندآیت‌الله مجتهد شبستری  در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به شرایط موجود جهان اسلام درباره وحدت مسلمانان در مقابل دشمنان گفت: از جمله برنامه‌هایی که در ماه رمضان مقرر شده است، تأکید بر نماز جماعت است. در روز عید فطر خداوند دو برنامه اساسی مقرر کرده، یکی پرداخت زکات فطر و دیگری نماز جماعت که هر دو از عوامل وحدت هستند.

نماینده مجلس خبرگان با بیان اینکه پرداخت زکات فطر سبب تضعیف اختلاف طبقاتی می‌شود، گفت: اگر زکات در جای واقعی خود مصرف و به دست نیازمندان برسد، عاملی برای وحدت مسلمانان و مانعی در تشدید اختلاف طبقاتی است و همچنین در صورت اجرای صحیح این دستور، زندگی چند ماه فقرا تأمین می‌شود که در این شرایط حق‌الناس ادا و وحدت افزایش می‌یابد.

وی در ادامه عامل دیگر وحدت را نماز عید فطر دانست که به دلیل تأکید بر شکوه بیشتر آن قابل مقایسه با نمازهای دیگر نیست، مانند نماز جمعه شهرهای مختلف که در یکجا اقامه می‌شوند و برپایی آن در جاهای مختلف جایز نیست، عدم برگزاری نماز عید فطر در مکان‌های متعدد بهتر است مانند تهران که رهبر معظم انقلاب اقامه نماز می‌فرمایند همه باید برای برپایی نماز به مصلی بروند. این مسائل باعث وحدت و تجلی شکوه بیشتر اسلام می‌شود. خصوصا در شرایط فعلی که مسلمانان اتحاد بیشتری نیاز دارند، البته ما هم در روز قدس تا حدود زیادی مشاهده کردیم.

آیت‌الله مجتهد شبستری در ادامه گفت: باوجود سخنان رئیس جمهور آمریکا که یک فرد بی‌عقل و یاوه‌گو است، همچنین مسائلی مانند انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، تردیدها و عدم شفافیت اروپا در خلال برجام، همبستگی در مقابل کفار و دشمنان بهتر است. امیدوارم ملت ایران زیر چتر ولایت باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اقدامات دشمنان چه تأثیری روی وحدت ما گذاشته است، گفت: تلاش دشمنان ایجاد تفرقه، ترویج دوقطبی و دامن زدن به اختلاف شیعه و سنی است، ولی به آرزوی خود نمی‌رسند. آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش برای ایجاد تفرقه و واگرایی هستند، اما امیدوارم با بیداری مسلمانان این توطئه خنثی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
باید با وحدت خودمان نقشه های دشمنان رو نقش بر آب کرد
آخرین اخبار