محکومیت شکارچی متخلف در خراسان شمالی به ۵ سال حبس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین گفت: عامل شکار کل و بز وحشی و سلاح غیرمجاز در خراسان شمالی به پنج سال حبس محکوم شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ روح الله لایق، رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: مهرماه سال ۹۶ ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده سالوک (دره توت) دو نفر شکارچی متخلف را به همراه لاشه یک کل وحشی و یک راس بز وحشی دستگیر کردند.
وی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شد و در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری اسفراین، دادگاه با استناد به گزارش نیرو‌های محیط زیست، دفاعیات بلاوجه متخلف و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانست.

لایق ادامه داد: بنابراین دادگاه متهم را از بابت جرم نگهداری سلاح غیرمجاز به تحمل پنج سال حبس تعزیری و بابت شکار غیرمجاز جانوران وحشی متهم به سه سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی در حکم و ضبط سلاح مکشوفه به نفع وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح محکوم کرد.

وی گفت: با قطعی شدن رای، پرونده به واجد اجرای احکام ارجاع و متهم جهت گذراندن دوران محکومان خود (پنج سال حبس) روانه زندان خواهد شد.

لایق افزود: همچنین بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم باید مبلغ دویست میلیون ریال را به حساب دولت واریز کند.

انتهای پیام/آ


دستگیری شکارچی متخلف در خراسان شمالی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.