روند احداث ایستگاه پمپاژ انتقال آب کارون به جراحی زیر ذره بین وزیر جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی از ایستگاه پمپاژ در حال احداث طرح انتقال آب رودخانه کارون به رودخانه جراحی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن علاقه‌بند زاده، معاون اجرایی موسسه جهاد نصر در حاشیه بازدید امروز وزیر جهاد کشاورزی از محل احداث ایستگاه پمپاژ انتقال آب رودخانه کارون به رودخانه جراحی با اشاره به اینکه رودخانه جراحی آبی برای تامین آب نخلستان ‌های شادگان ندارد، بیان داشت: مقرر شده رودخانه کارون آب مورد نیاز این نخیلات را تامین نماید.

وی به احداث یک ایستگاه پمپاژ ظرف مدت 15 تا 20 روز آینده در نزدیکی رودخانه کارون اشاره و تصریح کرد: به همین روش انتقال آب به نخلستان‌های شادگان انجام خواهد شد.

علاقه‌بند زاده ابراز امیدواری کرد با احداث این ایستگاه پمپاژ و با انتقال آب به کانال مهندس پورشریفی، هور منصوره و سپس رودخانه جراحی آب مورد نیاز نخیلات شادگان به صورت موقت از رودخانه کارون تامین گردد و پس از رسیدن به رودخانه جراحی از طریق کانال‌های قدیمی که در مسیر آن قرار دارند، به نخیلات می رسد.

معاون اجرایی موسسه جهاد نصر افزود: قرار است در این طرح حدود 5 متر مکعب بر ثانیه آب به صورت موقت از رودخانه کارون به جراحی منتقل شود تا حداقل نیاز امسال نخیلات شادگان به آب برطرف شود.

انتهای پیام/گ

بازدید از طرح انتقال آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.