رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر؛

معاینه پزشکی آنلاین در مراسم حج راه اندازی می شود

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: امسال در زمان حج دیگر بیمارستانی در مدینه نخواهیم داشت و خدماتی که قرار است ارائه شود در قالب 3 پلی کلینیک ارائه داده خواهد شد، هم چنین معاینه انلاین راه اندازی خواهد شد .

معاینه پزشکی آنلاین در مراسم حج راه اندازی می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درجلسه بازآموزی اورژانس‌ها و بیماری‌های پزشکی درحج گفت: کادر درمانی هم توفیق زیارت خانه خدا و هم خدمت رسانی به زائران حریم وحی را دارند و این امر موجب می‌شود برکت در زندگی شان بیشتر شود.

وی با اشاره به این که بسیاری از زائران اولین بار است که از کشور خارج می‌شوند و خیلی از آن‌ها سن بالا هستند افزود: هر کسی که مسئولیتی را برعهده دارد باید باید هر کاری که می‌تواند انجام دهد، زیرا زائران در طول سفر مشکلات زیادی را تحمل می‌کنند که یکی از آن‌ها دوری از خانواده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان این که وظیفه روحانیون و پزشکان به حداقل رساندن مشکلات زائران است گفت: در درجه اول باید ارتباط عاطفی بین زائر و پزشک ایجاد شود و آستانه تحمل پزشکان در این سفر باید از همه مسیولین بالاتر باشد، زیرا ما پزشکان با خدا معامله می‌کنیم.

مرعشی با اشاره به این که همه درمانگاه‌ها تزریقات دارند ونسخه‌ها الکترونیکی می‌شوند، ادامه داد: همه پزشکانی که به حج اعزام می‌شوند باید بر کامپیوتر مسلط باشند و براساس سرنسخه‌ای که دولت سعودی تهیه کرده دارو تجویز کنند.

انتهای پیام// ز.‌ی


برگزاری جلسه بازآموزی اورژانس‌ها و بیماری‌های پزشکی درحج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.