انتقاد استرالیا از خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل

جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا، گفت تصمیم آمریکا در خصوص خارج شدن از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ناامیدکننده است.

انتقاد استرالیا از خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان مللبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، وزیر امور خارجه استرالیا از اقدام آمریکا به پشت کردن به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد انتقاد کرد.

جولی بیشاپ گفت کشورش از تصمیم آمریکا در خصوص خارج شدن از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ناامید شده است. وی خاطر نشان کرد: «باقی ماندن آمریکا به عنوان عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از اولویت‌های ماست و بر این موضوع در حضور اعضای ارشد دولت ترامپ تاکید کرده ام».

بیشاپ با اشاره به اینکه کشورش درباره بسیاری از موضوعات ضداسرائیلی با آمریکا همکاری می‌کند، ادعا کرد استرالیا به نظام قدرتمند حقوق بشری چندجانبه متعهد و خواستار بهبود اوضاع حقوق بشر در جهان است.

این شورا با ۴۷ عضو که مهمترین وظیفه آن رسیدگی به موارد نقض و سواستفاده‌ها در زمینه حقوق بشر و همچنین بررسی تخلفات و ارائه راه حل برای آنهاست در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با هدف تقویت و حمایت از حقوق بشر بین المللی در اجلاس مجمع عمومی سال ۲۰۰۶ تاسیس شد.

این در حالی است که نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، مدعی شده است غرض ورزی در خصوص رژیم صهیونیستی یکی از دلایل خروج واشنگتن از این شوراست.

آمریکا از سال گذشته میلادی از توافق آب و هوایی پاریس خارج شد، توافق هسته‌ای ایران را لغو کرد و از سازمان فرهنگی و علمی آموزشی سازمان ملل متحد نیز کناره گیری کرد.

گزارش‌ها حاکی است تصمیم آمریکا برای خروج از شورای حقوق بشر ۴۸ ساعت پس از اینکه زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، رسما از واشنگتن به دلیل سوءاستفاده‌ها در زمینه حقوق بشر انتقاد کرد، اعلام شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار