مدیر عامل شرکت راه آهن مطرح کرد؛

بهره‌برداری از کریدور غرب خزر در مسیر رشت تا پایان امسال

محمدزاده گفت: در حال تکمیل دو کریدور شرق و غرب خزر هستیم که بخش شرقی آن با برقی کردن قطار گرمسار اینچه‌برون  و بخش غربی آن نیز با تکمیل کردن مسیر رشت آستارا به اتمام می‌رسد.

بهره‌برداری از کریدور غرب خزر در مسیر رشت تا پایان امسالبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید محمد زاده مدیر عامل شرکت راه آهن و معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل ونقل ریلی با بیان اینکه مجموعه کارهای دانش‌بنیانی که طی چند سال گذشته در راه آهن انجام شده در عرصه بین‌المللی کم نظیر است؛ گفت: این اقدامات توسط مجموعه‌های دانشگاهی صورت گرفته و خوشبختانه توانسته‌ایم در این عرصه موفق باشیم.

وی ادامه داد: با همکاری‌ مجموعه‌های دانشگاهی موفق شدیم سیستم پالایش سلامت سازه‌های راه آهن را اجرایی کنیم.

محمدزاده اظهار کرد: هم اکنون پل بزرگ راه آهن به صورت آنلاین توسط دانشمندان و مهندسان جوان ایرانی در حال مدیریت و اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: استفاده بهینه از مجموعه نخبگان کشور باعث ارتقا صنعت حمل و نقل ریلی و رشد جهشی در این بخش می شود.

محمدزاده در ادامه به کریدورهای ریلی شمال و جنوب خزر اشاره کرد و گفت: کریدور شرق خزر فعال شده است و ما باید این ظرفیت  را به طور جدی افزایش دهیم.

محمدزاده گفت: برای افزایش ظرفیت کریدور شرقی خزر، برقی کردن قطار گرمسار به اینچه‌برون را در دستور کار داریم.

مدیر عامل شرکت راه آهن در ادامه به کریدور غرب دریای خزر اشاره کرد و گفت: امسال بخش اول این قطعه تا مسیر رشت به بهره برداری می رسد و ادامه آن رشت_ آستارا تا چهار سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: تامین مالی این پروژه توسط کشور آذربایجان به مبلغ 500 میلیون دلار انجام شده و بخش دیگر آن توسط ایران در حال انجام است و امیدواریم این کریدور به صورت ریلی از غرب وشرق خزر فعال شود.

استفاده از شرکت‌های خصوصی در راستای رونق بخشی به فضای کسب و کار راه‌آهن

در ادامه این مراسم نورالله بیرانوند معاون برنامه‌ریزی اقتصاد حمل و نقل راه آهن با بیان اینکه در حال پیگیری راهبردهایی برای توسعه فضای کسب و کار در بخش ریلی هستیم گفت: هم اکنون نمود این راهبردها در نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی مشهود است.

وی ادامه داد: یکی از این راهبردها فراهم کردن فضا و استفاده بیشتر از بخش خصوصی و رونق‌ بخشی به فضای کسب و کار راه آهن است.

بیرانوند تاکید کرد: یکی از این بخش‌های مهم، شرکت‌های استارت‌آپ‌ها هستند که در حوزه‌های مختلف ریلی مشغول به فعالیتند.

وی ادامه داد: در شرکت‌ راه اهن سعی شده است فضا و پشتیبانی لازم برای رونق کسب و کار استارت‌آپ‌ها فراهم شود.

معاون برنامه‌ریزی اقتصاد راه آهن تاکید کرد: این موافقت نامه بین راه آهن و یک شرکت استارت‌آپ صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در این موافقت نامه استفاده از دیتا و اطلاعات موجود در راه‌آهن تبدیل و آن به داده‌های ارزشمند با هدف مبادله داده‌های سایر کشورها در زمینه تراتزیت ریلی تاکید شده است.

بیرانوند افزود:‌این شرکت‌ها از محل فروش داده‌ها در زمینه تجارت فعالیت می کنند.

وی توضیح داد: اطلاعات مختلفی از شبکه ریلی و سیستم ردیابی قطارها و وضعیت هر واگن در ایستگاه‌ها به منظور سایر اطلاعات مربوط از سوی این سامانه ارائه می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار