وضع نامطلوب خدمات بهداشت و درمان بازنشستگان با حقوق های زیر خط فقر

مسائل مالی و خدمات بهداشت و درمان بازنشستگان دارای مشکل است و تا زمانی که تغییری صورت نگیرد، باید خودمان را با مشکلات تطبیق دهیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش اصفهان در مجمع کانون های بازنشستگان استان با بیان این که مسائل مالی و خدمات بهداشت و درمان بازنشستگان دارای مشکل است،  از شرایط بد ارائه خدمات بهداشت و درمان به فرهنگیان انتقاد و اظهار کرد: شرایط بهداشت و درمان بسیاری از کانون های بازنشستگی نامناسب است.

پویان فر با بیان اینکه قرارداد کانون بازنشستگان آموزش و پرورش اصفهان با آتیه سازان برای بیمه تکمیلی تا انتهای تیر ماه به پایان می رسد ، متذکر شد:  اگر صندوق کانون و مجلس مبلغی را معادل بازنشستگان که هر کدام ماهیانه 36 هزار تومان از حقوقشان کسر می شود، به بهداشت و درمان اختصاص دهد، مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس کانون بازنشستگان کشوری استان اصفهان نیز در این مجمع گفت: افزایش 10 درصدی حقوق شامل تمام بازنشستگان می شود. همسان سازی حقوق بازنشستگان بر اساس جدول ماده 109 و 110 قانون مدیریت خدمات کشوری صورت می گیرد. بر این اساس بازنشستگانی که حقوقی بالاتر از دو میلیون و صد هزار تومان دریافت می کنند، قانون همسان سازی کمتر شامل حال آنها می شود، همچنین پست های مدیریتی طبق مسئولیتی که داشته اند، از 5 تا 15 درصد افزایش حقوق دارند.

عبادی ادامه داد: مجلس قانون را تصویب کرده ولی وظیفه ی خود را در نظارت بر آن انجام نداده است. با توجه به وضع موجود اگر منابع مالی نداریم، مسئولان هم با حقوقی به اندازه حقوق ما زندگی کنند تا ما سبک زندگی کردن را از آنها یاد بگیریم.

افتخار رئیس کانون بازنشستگان استانداری اصفهان هم در این مجمع گفت: بازنشستگان ما در شرایط سختی به سر می برند. حقوق دریافتی بیش از 90 درصد از آنها زیر خط فقری است که دولت اعلام کرده است.

شاهپری نایب رییس کانون بازنشستگان اداره ورزش و جوانان اصفهان با توجه نداشتن دفتر کار برای این کانون با کنایه گفت: ای کاش دفتر کاری برای کانون بازنشستگان اداره ورزش و جوانان اصفهان در نظر بگیرند و دفتر کار را از صندوق عقب خودرویمان به آنجا انتقال بدهند. 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.