هر کسی به دادگستری مراجعه می کند دارای یک پرونده الکترونیکی می شود

معاون قضائی رئیس دادگستری استان اصفهان گفت:هر کسی به دادگستری مراجعه می کند دارای یک پرونده الکترونیکی می شود و هر اقدام در پرونده را با پیامک مطلع می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید علی موسوی‌نژاد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: شهید بهشتی شخصیتی بود که پس از انقلاب از سوی امام به عنوان رئیس دستگاه قضا انتخاب شد.

وی افزود: امام راحل با تأسی به حضرت امیر که در نامه به مالک اشتر هم آمده، برای انتخاب فردی برای این جایگاه، با فضیلت ترین انسان را انتخاب می کند.

معاون قضائی رئیس دادگستری استان اصفهان با اشاره به مظلومیت شهید بهشتی تصریح کرد: دلیل مظلومیت این شهید شناخت دقیق دشمن و عدم شناخت دوستان بود، وقتی در مقابل همه توهین ها به شهید می گویند چرا از خودت دفاع نمی کنی؟ پاسخ می دهد حیف است انسان وقتش را صرف این کارها کند.

وی نقش شهید بهشتی در آماده کردن زمین انقلاب برای رشد شجره طیبه را مهم دانست و ادامه داد: بهشتی با خونش این درخت را آبیاری کرد تا امروز ما از میوه های آن بهره مند شویم.

موسوی نژاد یادآور شد: دشمن همان طور که در حیات بهشتی علیه او کار می کرد امروز هم در رسانه ها بنا دارند تا قوه قضائیه را تخریب کنند، به همکارانم در سنگر عدالت خدا قوت می گویم.

وی تأکید کرد: نمی توانم بگوئیم همه چیز صد درصد درست است اما تلاش همه برای رسیدن به صد درصد است؛ قاضی در محکمه قضا رئیسی جز خدا ندارد و نمی تواند در برابر خدا و مردم بگوید مامورم و معذور.

معاون قضائی رئیس دادگستری استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های دادگستری استان ابراز داشت: در خصوص مواد مخدر 21 هزار نفر دستگیر، 150 باند متلاشی و 30 تن مواد کشف شده است.

وی با بیان اینکه از زندان ها غافل نشده ایم، اضافه کرد: 337 دوره فنی برای زندانیان برگزار شده همچنین در جلسات قرآن 2400 نفر از یک تا سی جز قرآن را حفظ کردند.

موسوی نژاد اظهار کرد: هر کسی مراجعه می کند دارای یک پرونده الکترونیکی می شود و هر اقدام در پرونده را با پیامک مطلع می شود؛ در رابطه با موضوع زمین خواری 3 میلیون 560 هزار مترمربع از زمین های استان رفع تصرف شدند.

وی با بیان این که سرقت کاهش پیدا کرده و از رتبه یک جرائم به چهار رسیده تصریح کرد: 83 شعبه دادگاه در کل استان افزایش پیدا کرده و منجر به کاهش زمان رسیدگی شده است.

معاون قضائی رئیس دادگستری استان اصفهان عنوان کرد: در اسلام مجازات مجرم هدف نیست بلکه اصلاح هدف است و به همین دلیل مجازات های جایگزین مدنظر قضات قرار گرفته و 1132 رای جایگزین از جمله ارائه خدمات عمومی صادر شده است.

موسوی نژاد شوراهای حل اختلاف کمک حال قوه قضاییه دانست و گفت: افراد حاضر در این شوراها بدون چشم داشت یاری دهنده قوه قضائیه هستند، از دولت این انتظار می رود که از شوراهای حل اختلاف حمایت کند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۱ تير ۱۳۹۷
خب این اصلا خوب نیست اطلاعات افراد در معرض دید کارکنان دادگستری که بعضی از کاراشونم به بخش خصوصی واگدار شده قرار بگیره