رودهن/ فرماندار دماوند؛

زن نقش مهمی در تربیت و حفظ بنیان خانواده دارد

فرماندار شهرستان دماوند گفت: زن نقش مهم و بسزایی در تربیت و حفظ بنیان خانواده دارد و این مهم در جامعه اسلامی بسیار با ارزش و مورد اهمیت است.

"عليرضا قاسمي فرزاد" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران به نقش زن و اهمیت آن در فرهنگ جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که بر اهمیت جایگاه و نقش زن در جامعه و خانواده دلالت دارد، نگاه و دیدگاه پیامبر اسلام (ص) است.
وی با بیان اینکه پیامبر عظیم شان اسلام فرزند خود فاطمه زهرا (س) را ام ابیها خطاب می کند، تصریح کرد: تعبیر پیامبر در خصوص جایگاه دختر خود تعبیری بسیار ژرف و عمیق است و در مفاهیم قرآنی، احادیث و روایات و فرهنگ اسلام نیز به زن و خانواده اهمیت خاصی داده شده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و جایگاه زن در اسلام و جامعه اسلامی نیز افزود: معظم له مسئله زن و خانواده را به عنوان مهترین مسئله روز و نقش زن را بی بدیل و بی مانند قلمداد نموده اند که این نشان می دهد زن و خانواده در جامعه اسلامی بسیار ارزشمند است.
قاسمی فرزاد وجود مکتب فیمنیسم را یکی از مکاتبی عنوان کرد که گرچه با هدف حمایت از زن در جامعه غربی تشکیل شده ولی این مکتب با نگاهی ابزار گونه زن را در کشورهای غربی مورد توجه دارد ولی اسلام زن را فارغ از ساختار جنسیتی و ابزاری در خانواده و جامعه دارای نقش حائز اهمیت می داند.
این مسوول با بیان اینکه سلول اجتماع خانواده است و این خانواده با وجود زن معنا و مفهوم می یابد، خاطر نشان کرد: جامعه سالم منوط به خانواده ای سالم است و این مهم نیازمند وجود زن و ایفای نقش مادری و همسری بطور مطلوب و شایسته می باشد.
فرماندار شهرستان دماوند نقش زن را در خانواده نقش یک مربی برای تربیت درست فرزندان و حفظ کانون خانواده عنوان کرد و بیان داشت: این زن است که می تواند مرد و فرزندان خود را به قله های رفیع موفقیت و سعادت هدایت و راهنمایی کند و کاهش حضور زن در خانواده می تواند نقش مستقیمی درجهت نابودی خانواده و افزایش بزهکاری و ناهنجاری در جامعه باشد.
وی فرموده مقام معظم رهبری را در این خصوص که زن می تواند در جامعه حضور داشته باشد البته با رعایت دو اصل حفظ جایگاه اصلی خود در خانه به عنوان همسر و مادر و دوم توجه به مسئله محرم و نامحرم گفت: زن با حضور خود در جامعه می تواند قدم های مثبتی برای آن جامعه ایفا کند و این مهم نیازمند توجه به مواردی چون حفظ جایگاه در خانواده و توجه به حفظ حرمت ها است.
نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند وجود بافت فرهنگی و اعتقادی شهرستان دماوند را در کاهش بسیاری از مشکلات و هجمه های مختلف فرهنگی بسیار موثر ذکر کرد و گفت: با وجود تمامی هجمه های مختلف فرهنگی و اعتقادی که در جامعه وجود دارد، حفظ بنیان خانواده می تواند در مصون ماندن جامعه از این بحران ها موثر باشد.
قاسمی فرزاد کارکردهای مهم زن را در بقای نسل و تربیت درست فرزند در راستای تحکیم و استحکام خانواده ارزشمند دانست و افزود: تامین امنیت جسمی و روحی اعضای خانواده یکی دیگر از کارگردهای زن است که این مهم بر اهمیت نقش پدر و مادر در خانواده اسلامی می افزاید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.