در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارتقای خدمات مددکاری اجتماعی در نظام سلامت

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور در صدد است تا گام‌های موثری را در جهت ارتقای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف نیازمند خدمات مددکاری اجتماعی بردارد.

ارتقاء خدمات مددکاری اجتماعی در نظام سلامتحبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور با همکاری اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در صدد است تا گام‌های موثری را در جهت ارتقای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف نیازمند خدمات مددکاری اجتماعی بردارد.

وی در ادامه تصریح کرد: بخشی از خدمات مددکاری اجتماعی در حوزه سلامت به کودکان در معرض خطر که آسیب‌های متعددی آن‌ها را تهدید می‌کند، ارائه می‌شود و البته کودکان در معرض کودک آزاری نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

مسعودی فرید با اشاره به فعالیت تیمی سازمان بهزیستی کشور و همچنین اورژانس اجتماعی با یکدیگر  در حوزه کودکان در معرض آسیب و کودکان آسیب دیده، خاطرنشان کرد: نه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و نه سازمان بهزیستی هیچ کدام نمی‌توانند هیچ کودک در معرض خطری را بدون حکم قضایی از خانواده جدا کنند و تصمیم نهایی در خصوص پذیرش و ترخیص این کودکان با موافقت قوه قضائیه انجام می‌شود.

وی در ادامه به تشریح وضعیت نوزادانی که از مادران معتاد متولد می‌شوند، پرداخت و تاکید کرد: نوزادان فوق باید چند روز پس از تولد را برای طی دوره درمان در بیمارستان سپری کنند و سپس با حکم قاضی به مراکز نگهداری از کودکان بدسرپرست سازمان بهزیستی کشور سپرده می‌شوند و ترخیص آن‌ها نیز با حکم قاضی صورت می‌پذیرد.

اولویت بهزیستی کنار هم بودن مادر و نوزاد است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: اولویت سازمان بهزیستی کشور در مواجهه با زنان باردار معتاد این است که پس از زایمان این قبیل زنان، آن‌ها را با حکم قاضی در مراکز مادر و کودک اقامتی سازمان بهزیستی کشور نگهداری کند.

مسعودی فرید همچنین اضافه کرد:در گام بعدی سازمان بهزیستی کشور در زمان پذیرش مادر معتاد باردار در بیمارستان اقدامات مددکاری اجتماعی در این خصوص را آغاز می‌کند و در نهایت اگر شرایط پذیرش مادر و کودک در مراکز اقامتی وجود نداشته باشد، با پیگیری واحد مددکاری اجتماعی، نوزاد تا زمان ترک اعتیاد مادر و بهبودی کامل او، به فرد قابل اطمینانی از خانواده نسبی یا سببی خود سپرده می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: فرآیند تحویل نوزاد به مادران معتاد با جدیت از طرف سازمان بهزیستی کشور دنبال می‌شود و تا حاصل شدن اطمینان مددکار اجتماعی از ترک اعتیاد مادر، نوزاد به مادرش تحویل داده نمی‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار