مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان بیان کرد؛

استفاده از پساب فاضلاب تصفیه شده در نیروگاه شهید مفتح

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ای استان همدان از استفاده پساب فاضلاب تصفیه شده در نیروگاه شهید مفتح خبر داد.

استفاده از پساب فاضلاب تصفیه شده در نیروگاه شهید مفتحبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسینی بیدار، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ای استان همدان افزود: هم اکنون پساب فاضلاب تصفیه شده دراختیار نیروگاه قرار می‌گیرد و ما توانستیم ۶۵۰ لیتر در ثانیه انتقال پساب به نیروگاه مفتح داشته باشیم.

وی افزود: هم اکنون تمامی چاههای نیروگاه خاموش شده به طوری که این نیروگاه با ۲۵ درصد ظرفیت کار می کرد ولی اکنون با ۱۰۰درصد ظرفیت کار می کند و نیروگاه هیچگونه آب زیرزمینی استفاده نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان همچنین با اشاره به اینکه شهرهمدان ۶۰درصد مصرف آب استان را دارد گفت: در این شهر ما با مدیریت هوشمند و هوش مصنوعی در شبکه به طوری که نبض شبکه آب همدان را کنترل کنیم نزدیک به یک میلیون مترمکعب آب ذخیره کنیم.

حسینی بیدار خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش برداشت از سد اکباتان را داشتیم ودرحال حاضر حجم ذخیره سد به ۳۱ و نیم میلیون متر مکعب می رسد.

در خصوص کیفیت آب استان همدان نیز گفت: آب همدان تمام استانداردها را دارد، ضمن اینکه کارسنجش کیفی آب شبانه‌روزی پیگیری می‌شود به طوری که روزانه ۳۰۰ نمونه از مخازن تا شبکه توزیع و حتی شیرهای آب گرفته و آزمایش می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان با اشاره به شروع فصل گرم و آغازهفته صرفه جویی گفت: در همین هفته ۳ و نه دهم درصد مصرف آب بالاتر بود و باید با تغییر اقلیم مردم مصرف به اندازه داشته باشند با محیط خود را سازگار کرده و حامی آب بدانند تا کم آبی را مدیریت کنیم.

حسینی بیدار با اشاره به صرفه جویی در مصرف آب گفت: شهروندان سعی کنند با حداقل مصرف آب در شستشوهای روزانه شرکت آبفا را در تأمین آب سالم و باکیفیت یاری کنند چرا که اگر به طور نمونه زمان دوش گرفتن را یک دقیقه کاهش دهیم ۵۰ لیتر آب را ذخیره می کنیم.

وی گفت: منابع زیر زمینی ما خیلی کاهش پیدا کرده و آب حال خوبی ندارد ما با کم آبی روبرو هستیم وهمیشه باید مدیریت بهینه مصرف کردن را یاد بگیریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه تأمین آب در اکثر شهرهای استان مدیریت شده است بیان کرد: با برنامه ریزی دقیق و خلاقیت و نوآورانه توانستیم مدیریت مصرف داشته باشیم به گونه ای که امسال در هیچ شهرستانی با مشکل قطعی آب مواجه نیستیم.

وی همچنیین با اشاره به شهر تویسرکان گفت: این شهرستان ما مشکل کم آبی داشتیم ولی امسال با ساخت پکیج، آب پایدار داریم و همچنیین درشهرستان اسد آباد هم با بهره گیری از مدیریت فشار درشبکه و هوشمند سازی شبکه به سیستم آنلاین مشکل آبی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ د

نیروگاه مفتح از آب چاه استفاده نمی کند

برچسب ها: نیروگاه ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.