پوشش کامل شبکه فاضلاب مشهد قبل از اتمام برنامه ششم توسعه

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت::پوشش کامل شبکه فاضلاب مشهد تا قبل از اتمام برنامه ششم توسعه در سال ۱۴۰۴ صورت خواهد گرفت و درحال حاضر نیز ۷۰ درصد فاضلاب شهری مدیریت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در در نشست هم اندیشی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی و مدیرعامل آبفای مشهد گفت: سال هاست که رودخانه کشف رود کارکرد اکولوژیکی و حیات بیولوژیکی خود را بواسطه آلودگی‌های ناشی از پساب‌های وارده از دست داده و رفع این چالش، مستلزم بهره مندی از خرد جمعی، مدیریت یکپارچه و حمایت دستگاه قضا است.

وی افزود: آمار‌ها و گزارش ها نشان میدهد درحوزه آب و فاضلاب دارای چالش‌هایی اساسی هستیم و رفع آن‌ها در درجه نخست نیازمند ایجاد یک برنامه عملیاتی و همه جانبه برای مدیریت پایدار منابع و تکیه بر فرآیند بازچرخانی آن هستیم هم چنین نیاز آبی کلانشهرمشهد روز به روز در حال افزایش است وبر این اساس نگاه فرهنگ سازی و صرفه جویی در مصرف آب باید دردستور کار متولیان امر قرار گیرد.

مدیر عامل آبفای شهری مشهد گفت: در حال حاضر 70 درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار داشته و 3 تصفیه خانه در حال بهره برداری موجود می‌باشد هم چنین درهمین راستا و در جهت تحت پوشش قرار دادن نیاز‌های روبه رشد شهر مشهد، این شرکت اقدام به ساخت 2 تصفیه خانه دیگر با هزینه‌ای بالغ بر 52.8 میلیون یورو با استفاده از تسهیلات استصناع بانک توسعه اسلامی نموده است.

علیرضا طباطبایی با اشاره به این که هدف از پیاده سازی این طرح، بهبود استاندارد‌های زیست محیطی در دومین کلان شهر ایران است ادامه داد: با اجرای این طرح، آب موردنیاز اراضی کشاورزی توسط پساب حاصل از تصفیه خانه‌های فاضلاب تامین شده و به این ترتیب چاه‌های آبی که هم اکنون برای مصارف کشاورزی در نظر گرفته شده است در اختیار شبکه آب شرب شهری قرار خواهد گرفت .
 
وی گفت: پوشش کامل شبکه فاضلاب مشهد تا قبل از اتمام برنامه ششم توسعه در افق 1404 صورت خواهد گرفت و هم اکنون 70 درصد فاضلاب شهری مدیریت می‌شود که امید است درافق پیش بینی شده این آمار به 100 درصد برسد.
 
انتهای پیام// ز.ی

 

برگزاری نشست هم اندیشی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی

برچسب ها: محیط زیست ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.