نخست‌وزیر کانادا در تماس تلفنی با ترامپ گفت که چاره‌ای جز واکنش متقابل به تعرفه‌ها ندارد

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه شنبه با جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه شنبه با جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دو طرف درباره روابط اقتصادی و تقابل تجاری اخیر بین دو کشور صحبت کردند.

طبق اظهارات سندرز، نخست‌وزیر کانادا در این گفتگوی تلفنی به ترامپ گفته که چاره‌ای ندارد جز اینکه واکنش متقابلی به تعرفه‌های آمریکا بر واردات آلومینیوم و فولاد، نشان دهد.

در بیانیه منتشرشده از سوی کانادا نیز آمده است که دو طرف توافق کردند برای یافتن راهکاری جهت برون‌رفت از این جنگ تجاری، با یکدیگر در تماس باشند.



دولت کانادا روز جمعه اعلام کرد در اقدامی متقابل بر ۱۲ میلیارد و ششصد میلیون دلار از محصولات ساخت آمریکا تعرفه وضع می‌کند.

کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا پس از اعلام این خبر، با ابراز ناخرسندی از وضعیت پیش آمده بین کانادا و آمریکا در نتیجه مواضع دولت ترامپ گفت: امیدوارم که عقل سلیم در نهایت پیروز شود. ما تنش را تشدید نخواهیم کرد و البته عقب‌نشینی هم نخواهیم کرد.

اختلافات تجاری میان آمریکا با اتحادیه اروپا و کانادا از هنگامی که واشنگتن تعرفه‌ ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و تعرفه‌ ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم وضع کرد، تشدید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار