برپایی کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در فامنین

به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر در این شهرستان برگزار شد.

برپایی کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در فامنینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  طوبی جلیلی، مشاور و روانشناس مرکز سلامت روان بیان کرد: به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، در راستای افزایش سطح دانش و اطلاعات جوانان و ورزشکاران کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در اداره ورزش و جوانان شهرستان فامنین برگزار شد.

وی دراین کارگاه آموزشی عنوان کرد:خانواده به عنوان نخستین نهاد اجتماعی نقش پر رنگی در پیشگیری بسیاری از ناهنجاری ها، از جمله اعتیاد دارد و به همین علت ارتباط مناسب بین والدین و فرزندان، ایجاد امنیت روانی و جو عاطفی سالم در خانواده بسیار مهم و ضروری است و متأسفانه به دلیل عدم آگاهی درست خانواده ها از عوارض و پیامدهای مصرف انواع مواد مخدر ، ضربات سهمگینی از این ناحیه متوجه فرزندان ما شده که همین مسئله لزوم اطلاع رسانی در این رابطه را دو چندان می کند.

وی در معرفی انواع مواد گفت: مواد روان گردان به چهار دسته تقسيم می شوند:

۱. محرك ها كه باعث افزايش انرژي، هوشياری ذهنی، فعاليت جسمانی، كاهش خستگی، سركوب گرسنگی، افزايش ضربان قلب و فشار خون می شوند مانند: كوكائين.

۲. سركوبگرها كه باعث كاهش انرژی، هوشياری ذهنی، فعاليت جسمانی، افزايش خستگی، كاهش ضربان قلب و فشار خون می شوند مانند: مرفين و هروئين

۳. توهم زا كه باعث تغيير و اختلال در خلق و خو، حواس بينايی، شنوايی، احساسات و القاء حالت رؤيا می گردد مانند: ماری جو آنا و ال اس دی.

۴. خدر كننده كه باعث القای بی حسی، كرختی، رخوت، خواب شديد و ... می شود.

مشاور و روانشناس مرکز سلامت روان در پایان ادامه داد: خشخاش، شاهدانه و كوكائين جزء گياهان روانگردان و الكل و نيكوتين از دسته ديگر مواد مخدر به شمار می آيند.

انتهای پیام/ب

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در فامنین برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.