وزیر آموزش و پرورش گفت: ارتباط اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان با ولایت فقیه موجب جهتگیری این اتحادیه است و اعتقاد راسخ جوانان به ولایت فقیه بصیرت آنان سرچشمه می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حاجی بابایی گفت: اعتماد کامل آموزش و پرورش به فعالیتهای اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان است و این نهاد باید در راستای عملیاتی شدن تحول بنیادین آموزش و پرورش حرکت کند.

حاجی بابایی با اشاره به روح حاکم به این سند آن را قانون اساسی آموزش و پرورش خواند و تصریح کرد: این سند پس از شش ماه بررسی در شواری عالی آموزش و پرورش 8 ماه جلسه با حضور علمای حوزه و صاحب نظران دانشگاهی و 8 ماه کار کارشناسی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجراي سند تحول از جایگاه ويژه معلم در این سند خاطر نشان کرد:تحول در آموزش و پرورش باید در بخشهای مختلف آن شامل دانش آموز، روش تدریس، کلاس،‌کتاب و غیره اتفاق بیفتد که در حال حاضر این تغییرات به طور همزمان با تمام ظرفیت در حال انجام است.

وی ادامه داد: اجرای سند تحول نیازمند همت و پشتکار تمامی آحاد جامعه است.

حاجی بابایی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه" به ابتدایی برسید دانشگاه دیه است" تصریح کرد: اهمیت دوره ابتدایی در آموزش و پرورش سراسر دنیا محرز می باشد و بسیاری از کشورها سرمایه گذاری وسعیی در این حوزه کرده اند.

وی با اشاره به ساماندهی زمان تصریح کرد:‌در راستای تربیت دانش آموزان هفته در مدرسه به سه بخش تقسیم شده است که شیفت صبح با محوریت مدرسه ،‌بعد از ظهر با مشارکت خانواده و مدرسه وروزهای پنج شنبه و جمعه با محوریت خانواده می باشد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت آشنایی دانش آموزان با مهارت های زندگی ادامه داد: آشنایی دانش آموزان با مهارتهای زندگی امری ضروری است که باید از اول ابتدایی تا پایان دوره متوسطه صورت گیرد که دراین راستا دو کتاب "کار و زندگی" و "تفکر و پژوهش" برای پایه ششم ابتدایی برنامه ریزی شده است که با اجرای نظام 3-3-6 عملیاتي خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه محتوا و ساخت در آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین تغییر خواهد کرد ادامه داد: مجلس دانش آموزی و تشکلهای دانش آموزی می توانند برای همپوشانی اهدف این سند مدیریتهایی در سطح مدرسه داشته باشند./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار