ادامه جنگ تجاری آمریکا و چین

لغو فعالیت شرکت‌های مخابراتی چین در بازار آمریکا

دولت آمریکا مجوز فعالیت شرکت‌های مخابراتی دولتی چین در بازار موبایل این کشور را لغو می‌کند.

لغو فعالیت شرکتهای مخابراتی چین در بازار موبایل آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگان جوان به نقل از اسپوتنیک، آمریکا نسبت به فعالیت شرکت‌های مخابراتی چین در بازار این کشور هشدار داد.

اداره ملی اطلاعات و مخابرات آمریکا (NTIA) با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی از کمیسیون ارتباطات فدرال  (FCC) این کشور خواسته است به علت نگرانی‌های امنیتی، مجوز فعالیت برای شرکت‌های مخابراتی دولتی چین در بازار موبایل آمریکا را صادر نکند.

در این بیانیه آمده است: با استفاده بیش از حد موبایل‌های چینی، نگرانی‌ها درباره منافع امنیت ملی و مخاطرات نسبت به اجرای قوانین رفع‌شدنی نیست. بنابراین بخش اجرایی دولت آمریکا از کمیسیون ارتباطات فدرال می‌خواهد درخواست مجوز شرکت‌های مخابراتی چین (برای فعالیت در بازار موبایل آمریکا) را رد کند.

لغو مجوز برای فعالیت شرکت‌های مخابراتی چین در بازار آمریکا، تازه‌ترین اقدام دولت آمریکا در ادامه تنش تجاری بین واشنگتن و پکن است.

در ماه ژوئن نیز کنگره آمریکا به دلایل مشابه نگرانی‌های امنیتی و همچنین به دلیل آنچه دزدی تجاری گفته شده، با تصویبی قانونی فعالیت  شرکت مخابراتی بزرگ «ZTE» چین در آمریکا را ممنوع کرد.

«ژونگ شان» وزیر بازرگانی چین در واکنش به این اقدام دولت آمریکا تأکید کرد پکن با هر شکلی از حمایت‌گرایی تجاری مقابله خواهد کرد. وی همچنین افزود پکن همچنان تلاش می‌کند در ایجاد بازار آزاد، همه‌گیر، متعادل و بهبود اقتصاد جهانی بر پایه منافع چندجانبه مشارکت داشته باشد.

انتهای پیام/

فعالیت شرکت‌های مخابراتی چین در بازار موبایل آمریکا لغو می‌شود

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار