معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت توجه به تجمیع رشته‌ها و گرایش‌ها/ تحول و اصلاح برنامه‎های آموزشی، خواسته ملی است

حسینی گفت: محتوای آموزشی جزو ضرورت‌های آموزشی است که در این زمینه باید به تجمیع رشته‌ها و گرایش‌ها اهمیت داده شود.

ضرورت توجه به تجمیع رشته‌ها و گرایش‌ها/  تحول و اصلاح برنامه‎های آموزشی، خواسته ملی استحسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: توسعه کمی دانشگاه تهران در مقاطعی فراتر از سطح انتظار و پیش‌بینی‌ها بوده است و حتی جمعیت دانشجویی در این مقاطع به حدود 60 هزار دانشجو هم رسیده است اما در سال‌های اخیر با کاهش جمعیت دانشجو مواجه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ماموریت‌های امروز دانشگاه تهران مربوط به برنامه سوم توسعه است که هر کدام از این ماموریت‌ها به حوزه معاونت‌های آموزشی و دانشجویی نیز مرتبط می‌شود و در این راستا نکاتی از جمله ساماندهی پذیرش دانشجو و آمایش رشته‌ها باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حسینی اضافه کرد: مباحث آموزشی در گذشته  کمتر متحول می‌شدند اما امروز ما در مقابل یک خواسته ملی قرار گرفتیم که در این حیطه ورود به برنامه‌های آموزشی و اصلاح آنها به عنوان یک ماموریت مهم مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی اضافه کرد: امروز تغییرات در محتوای آموزشی جزو ضرورت‌های حوزه آموزش در درون دانشگاه‌ها است که در این زمینه به تجمیع رشته‌ها و گرایش‌ها باید اهمیت داده شود.

چگونگی برگزاری دروه‌های کهاد

وی در ادامه در خصوص برگزاری دوره‌های کهاد در دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: در این دوره‌ها دانشجویان علاوه بر گذراندن واحدهای  درسی رشته خود می‌توانند دروسی را نیز از سایر حوزه ها اخذ کنند به طوری که ظرفیت‌هایی که بر اساس این دوره‌ها برای دانشجویان فراهم می‌شود طبعا یک ظرفیت بسیار مهم تلقی می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران اضافه کرد: این برنامه در سال‌های اخیر در دنیا تجربه شده است که با استقبال بی‌نظیری همراه بوده است و امروز دانشگاه تهران نیز با جامعیتی که در کشور و در دنیا دارد می‌تواند این الگو را جزو موفق‌ترین برنامه‌ها در این دانشگاه و در سطح کشور ارائه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار