واشنگتن‌پست: ترامپ یک انزواطلب در عصر جهانی شدن است

روزنامه واشنگتن‌پست در مطلبی به بررسی سیاست‌های اقتصادی و انزواطلبانه رئیس‌جمهور آمریکا در عرصه جهانی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی به بررسی سیاست های اقتصادی و انزواطلبانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرداخت و نوشت: مردم آمریکا در حالی روز استقلال را در 4 ژوئیه جشن می گیرند که این کشور در حال تجربه کردن یکی از بدترین شرایط خود است. توهم بزرگ رئیس جمهور آمریکا این است که می توان با ملی گرایی و ملت پرستی پیشرفت کرد و رویدادهای اقتصادی و سیاسی را نیز هدایت کرد. ترامپ یک انزواطلب در عصر جهانی شدن است؛ رویه ای که در دنیای کنونی اثرگذار نیست.

در این مطلب آمده است: فرض کنید ترامپ یک رئیس جمهور متفکر، مهربان، مردمی، سخاوتمند، صادق و قابل احترام است. با این حال، یک مشکل بزرگ باقی می ماند: سیاست های او. نادرست است که بگوییم ترامپ دستور کار ندارد. به طرق مختلف، دستور کار او با وعده های مبارزات انتخاباتی اش مطابقت دارد. از نظر او، شعار تبلیغاتی «آمریکا را بار دیگر باشکوه کنیم» ریشه در گذشته دارد. اما مشکل اینجاست که گذشته واقعی آمریکا هیچ شباهتی به لفاظی های ترامپ در مورد گذشته این کشور در دهه 50 و 60 میلادی ندارد.

در دهه 60 آمریکا، درآمد هر شخص بالا بود ولی این به واسطه نرخ تورم بالا در این کشور بود. از سوی دیگر، امکانات مدرن امروزی یا وجود نداشت یا کم بود. سفر با جت در سال 1958 آغاز شد و تلویزیون رنگی در دهه 60 گسترش یافت. کمبودهای مهم دیگری نیز وجود داشت و آن تفاوت پیشرفت در شمال و جنوب آمریکا بود، تبعیض و نژادپرستی غوغا می کرد و تنها شغل زنان خانه داری بود.

با تمامی این اوصاف آنچه باعث شد آمریکا متحول شود، تعامل فعال بین المللی از طریق معاهدات نظامی و سیاست های تجاری بود. همچنین همین تعاملات  و همکاریهای بین المللی علاوه بر ایجاد تحول در آمریکا، روند بازسازی اروپا و ژاپن را که به واسطه جنگ جهانی دوم خسارات گسترده ای متحمل شده بودند، تسریع کرد. بدیهی است بسیاری از آمریکایی ها نیز که آثار ملموس جنگ را در زندگی شان احساس کرده اند، برای فرار از گذشته خود، سوار بر ماشین تحولات شوند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: رئیس جمهور آمریکا سعی دارد تا حد ممکن از  همکاری های بین المللی که عامل پیشرفت این کشور طی 70 سال گذشته بوده است، بکاهد. لغو پیمان ها وقراردادهای تجاری بین المللی، اعمال تعرفه های جدید گمرکی، و احتمالا خروج از سازمان تجارت جهانی بخشی از سیاست های انزواطلبانه ترامپ است که ریشه در دهه 60 میلادی آمریکا دارد. ساخت دیوار مرزی و سیاست های مهاجرتی او نیز بخش دیگری از اقدامات ترامپ است که آمریکا را به اوج دوران نژادپرستی و تبعیض باز می گرداند.

با وجود این، آمریکای ترامپ نمی تواند خود را از بقیه جهان جدا کند.قدرت آمریکا به واسطه ارتباطات آن است؛ مکانیزمی که موجب پیشرفت آن شده است و ممانعت از اجرای آن باعث می شود آمریکا حاکمیت جهانی خود را در آینده از دست بدهد.

در انتهای این مطلب آمده است: سیاست های ترامپ یک درمان نادرست برای پیشرفت آمریکاست و نتیجه آن افول اقتصادی و ملی گرایی و نژادپرستی بیشتر است. تلاش های ترامپ برای پیشرفت اقتصاد آمریکا منجر عقبگرد آن می شود. نمونه اخیر آن، تصمیم شرکت موتور سیکلت سازی هارلی دیویدسون برای انتقال برخی از خطوط تولیدش به خارج از آمریکا برای در امان ماندن از تعرفه های تلافی جویانه اتحادیه اروپا است که آغازی بر بحران در اقتصاد آمریکا تلقی می شود.

انتهای پیام/

گزارش واشنگتن‌پست از تاثیر منفی سیاست‌های ترامپ بر آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار