منزل «قیصاری» در محاصره نیروهای امنیتی درآمد

در پى بازداشت نظام الدين قيصارى، فرمانده پلیس ولسوالی قیصار فاریاب در چهار روز قبل، خانه وى نيز در کنترل نيروهاى کماندو درآمد.

منزل «قیصاری» در محاصره نیروهای امنیتی درآمدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پى بازداشت نظام الدين قيصارى، فرمانده پلیس ولسوالی قیصار فاریاب در چهار روز قبل، خانه وى نيز در کنترل نيروهاى کماندو درآمد.

عطاء محمد فیضی، رئیس شورای ولایتی حزب جنبش در فاریاب گفت که اين حادثه شب گذشته به وقوع پيوسته است.

اين منبع محلى افزود که در جريان درگيرى دو تن از افراد قيصارى کشته و سه تن ديگر زخمى شدند و همچنین يک تن از افراد وى توسط نيروهاى کماندو بازداشت گرديده است.

خانه  قیصاری در جوار میدان هوایی شهر میمنه و در فاصله چند متری قرارگاه لوای اول ارتش قرار دارد.

نظام الدین قیصاری، از فرماندهان برجسته جنرال دوستم در ولايت فاریاب، چهار روز قبل زماني که در يک جلسه امنيتى حضور یافت بازداشت گرديد و در جريان درگيرى با نيروهاى امنيتى چهار تن از افراد قيصارى کشته و ٢٠ تن آنها خلع سلاح شدند.

پس از بازداشت قيصارى، صدها تن از شهروندان ولايات فارياب، سرپل و جوزجان در اعتراض به اين موضوع دست به تظاهرات زدند، شمارى از وسايط و ساختمان هاى دولتى را به آتش کشيدند و در جريان اين اعتراضات سه تن کشته و دست کم ده تن نيز زخمى گردیدند.

در پى اين تظاهرات خشونت آميز، دولت دو روز قبل هياتی عالیرتبه به ولايت فارياب اعزام کرد و پس از گفتگو با معترضین، نظام الدین قیصاری فعلا آزاد گردیده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار