سالروز شکست کودتای نقاب+فیلم

18 تیرماه سالروز کودتای آمریکایی نقاب است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا بارها تلاش کرد تا مانند سال ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نفوذ کند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آمریکا بارها تلاش کرد تا با خیال خام بتواند هم چون گذشته بر ایران تسلط داشته باشد. برای رسیدن به این هدف هم بارها دست به تدوین طرح‌هایی زد که البته ثمره تلاش هایش نافرجام بوده است، چرا که تدبیر امام خمینی(ره) و حمایت مردم انقلابی از انقلاب  جمهوری اسلامی برای ناکامی آنان کافی بود.

در یکی از این طرح ها دولت آمریکا برای رسیدن به اهداف خود تلاش کرد در تاریخ 18 تیر 1359 با حمایت و پشتیبانی بقایای سلطنت پهلوی کودتایی را برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کند.

سران کودتا برای شروع کار در صدد به اختیار گرفتن یک پایگاه نظامی بر آمدند که دارای هواپیما باشد، به تهران نزدیک و در خارج از شهر، عناصر آن قابل جذب و رهبران عملیات هوایی، با پرسنل و اماکن آن آشنایی داشته باشند. طرح این کودتا از جمله تلاش هایی بود که سازمان سیا، رژیم بعث عراق، کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و تعدادی از مخالفین نظام جمهوری اسلامی بطور مشترک آن را طراحی کردند که پیش از رسیدن به هر گونه هدفی، کشف و با شکست روبرو شد.

با مشاهده فیلم زیر در کمتر از دو دقیقه از آنچه در این روز گذشت آگاه شوید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار