جدال آمریکا و روسیه در اعماق دریاها بر سر کابل‌های فیبر نوری

کشتی‌های جنگی انگلیس روانه آتلانتیک شمالی شدند

پس از آمریکا،‌ نیروی دریایی انگلیس نیز اعلام کرد حضور نظامی خود را در منطقه آتلانتیک شمالی افزایش می‌دهد.

جدال آمریکا و روسیه در اعماق دریاها بر سر کابلهای فیبر نوری؛ کشتی‌های جنگی انگلیس روانه آتلانتیک شمالی شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای‌نیوز،‌ انگلیس برای مقابله با تهدیدهای روسیه حضور نظامی خود را در منطقه آتلانتیک شمالی افزایش می‌دهد.

فرمانده نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در گفتگو با شبکه خبری اسکای‌نیوز افزود: به منظور مقابله با تهدیدهای روزافزون روسیه شمار نیروهای مسلح انگلیس در منطقه آتلانتیک شمالی افزایش خواهد یافت.

دریاسالار آدمیرال فیلیپ جونز همچنین از تشکیل «واحد عملیاتی مشترک»‌ جدیدی خبر داد که به نوشته اسکای‌نیوز معنای تشکیل این واحد جدید این است که منطقه آتلانتیک شمالی به اولویت اصلی دولت انگلیس تبدیل شده است و این واحد جدید استقرا کشتی‌های نیروی دریایی و جنگنده‌های نیروهای مسلح انگلیس در این منطقه را تسهیل می‌کند.

این اظهارات فرمانده نیروی دریایی انگلیس چند هفته پس از آن بیان می‌شود که دولت آمریکا نیز در اقدامی مشابه اعلام کرد تصمیم دارد برای مقابله  با تهدید‌های روسیه باردیگر دومین ناوگان دریایی خود در اقیانوس آتلانتیک شمالی فعال کند. این ناوگان در سال ۲۰۱۱ غیرفعال شده بود.

دریادار «جان ریچاردسون» فرمانده عملیات‌های دریایی آمریکا با اشاره به  راهبرد دفاع ملی آمریکا که اوائل سال جاری منتشر شد، در خصوص احیای دومین ناوگان این کشور گفته است:‌عصر رقابت میان قدرت‌های بزرگ دوباره برگشته و مقابله با روسیه در کنار چین از اولویت‌های آمریکا است.

به گفته فرمانده نیروی دریایی انگلیس حفاظت از «خطوط حیاتی زیر دریا»‌ از مهمترین اولویت‌های نیروهای مسلح انگلیس در آتلانتیک شمالی است. هم‌اکنون نزدیک به ۹۷ درصد ارتباطات جهان از طریق کابلهای فیبرنوری انجام می‌شود و درحال حاضر درسراسر جهان هزاران متر از این کابلها در زیردریاها واقع شده است و روزنانه نزدیک به ۱۰ تریلیون دلار تراکنش مالی را ردوبدل می‌کنند.

«فیلیپ جونز» مدعی است: ما می دانیم که روسیه توانایی شناسایی و کار بر روی چنین کابلهایی را دارد و البته در حال حاضر در اعماق دریا و در شرایطی بسیار سخت مشغول چنین کاری نیز هستند. کاری ساده‌ای نیست که بدانیم آنها دقیقا چه کار می‌کنند اما مجبوریم کار آنها را رصد و ارزیابی کنیم. ما مجبوریم فعالیتهای آنها را هم در زیر دریا و هم بر روی خشکی پی‌گیری کنیم.

این اعلامیه دولت انگلیس درست در آستانه نشست مهم سران سازمان ناتو در بروکسل اعلام می‌شود. ناظران سیاسی پیش‌بینی می‌کنند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا،‌ در این نشست به اعضای ناتو فشار خواهد آورد تا هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار