عرصه‌های جدید وقف در جامعه شناسایی و معرفی شود

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: عرصه‌های جدید وقف در جامعه باید شناسایی و معرفی شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عبدالرضا عابد در آیین تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: تبلیغ، ترویج و شناساندن فرهنگ وقف در جامعه، امری مهم و ضروری است.

وی با بیان افزایش میزان آشنایی جامعه با فرهنگ وقف اظهار داشت: وقف آثار و برکات بسیار زیادی هم برای واقف و هم برای مردم دارد که این موضوع باید در سطح جامعه اطلاع رسانی و تبیین شود.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: عرصه‌های جدید وقف در جامعه هم نیازمند شناسایی و معرفی است.

عابد در ادامه با اشاره به وضعیت فرهنگی کشور و نقشه‌ها و هجمه‌های دشمن برای ضربه به فرهنگ، ایمان و اعتقادات مردم گفت: مقام معظم رهبری از سال‌های قبل همواره نسبت به نفوذ فکری و فرهنگی دشمن در جامعه تذکر و هشدار می‌دادند و اکنون آسیب‌های این نفوذ مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی درصدد بر هم زدن وحدت و انسجام ملت ایران از راه‌های مختلف و مسائل حیاتی مانند اقتصاد است اضافه کرد: دشمن علیرغم عجز و بیچارگی در مقابل پایداری و هوشمندی مردم، همچنان برای تحقق اهداف شوم خود تلاش می‌کند.

عابد ادامه داد: باید با تأسی از سال‌های دوران دفاع مقدس و با روحیه مقاومت و پایداری، از توطئه‌ها و تحریم‌های دشمن به سلامت عبور کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: تبلیغ مبانی دینی و ترویج فرهنگ قرآنی و رعایت احکام و موازین شرعی در حوزه وقف، پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری در این حوزه‌ها، پیگیری اهداف سازمانی و توسعه عرصه‌های وقف از وظایف مدیرکل اوقاف و امور خیریه در استان هاست.

گفتنی است: در این آیین حجت الاسلام حسن امیری به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان معرفی شد و از خدمات حجت الاسلام مرتضی عزیزی مدیرکل سابق تقدیر به عمل آمد.

وجود یک هزار ۶۹۰ موقوفه در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری هم در این آیین، از وجود یک هزار و ۶۹۰ موقوفه در این استان خبر داد و گفت: ۳۰۰ مورد از این تعداد منفعتی و مابقی شامل موقوفات انتفاعی، زیارتگاه، مسجد، حسینیه، دارالقرآن، مهدیه و قدمگاه است.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی افزود: یک هزار و ۶۰۰ مستأجر موقوفات در استان وجود دارد که درآمد این اجارات، صرف امور خیریه می‌شود.

وی همچنین با بیان وجود ۱۰۱ مورد از بقاع متبرکه امامزادگان (ع) در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این تعداد در سامانه جامع سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.

احیای موقوفات نیازمند تعامل و همکاری

حجت الاسلام حسن امیری مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز احیای موقوفات را از مهم‌ترین برنامه‌های کاری خود بیان کرد و گفت: این مهم جز با تعامل و همکاری سازنده مجموعه مدیران، مردم و خیرین محقق نمی‌شود.

انتهای پیام/ف

تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار