بيش از سيصد نفر روز شنبه با شرکت در جشن هفتادمين سال محمد علي کلي در شهر لوئيزويل در ايالت کنتاکي آمريکا براي اسطوره مسلمان بوکس جهان آرزوي سلامت کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، محمد علی کلی دیشب در مراسمی که با حضور اقوام و دوستانش در شهر لوئیسویل در ایالت کنتاکی آمریکا برگزار شد، هفتاد سالگی خود را جشن گرفت.

علی و همسرش لونی همچنین برای دقایقی روی بالکن مشرف به تالارِ مرکزِ محمد علی ایستاده و برای جمعیت هواداران او دست تکان دادند.

هواداران محمد علی نیز پیش از بازگشت این قهرمان سنگین وزن به محل برگزاری ضیافت، با صدای بلند وی را تشویق کردند.

محمد علي کلي که  سالهاي سال در جهان حرف اول را در رشته بوکس مي زد و از وي به عنوان بزرگ ترين ورزشکار در تاريخ بوکس جهان ياد مي شود ،‌ سه شنبه اين هفته هفتادمين سال زندگي خود را آغاز خواهد کرد اما مرکز فرهنگي «محمد علي» مراسم و جشنهاي مربوط به سالگرد تولد اين ورزشکار را از روز شنبه با يک ضيافت شام خيرخواهانه آغاز کرد.

محمد علي کلي که از سالها پيش از بيماري پارکينسون رنج مي برد در حالي در اين مراسم حضور يافت که از لحاظ جسمي آشکارا ضعيف شده بود و در بيشتر مواقع براي حرکت از همسرش کمک مي گرفت تا به شرکت کنندگان در اين ضيافت خوش آمد بگويد. برخي از علاقمندان به محمد علي کلي براي شرکت در اين مراسم يک هزار دلار پرداخت کرده بودند.

محمد علي کلي که متولد سال 1942 است در سال 1964ر به دين اسلام گرويد. برغم اينکه محمد علي کلي از بيماري و ضعف جسمي رنج مي برد در فعاليتهاي خيرخواهانه زيادي شرکت مي کند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار